Pandemija, karantinas ir nuotolinės studijos – vienos iš dažniausiai 2020-aisiais aukštosiose mokyklose linksniuojamų sąvokų. Atliepiant šių dienų situaciją ir siekiant pasiruošti panašaus pobūdžio atvejams ateityje, Lietuvos kolegijų matematikos dėstytojų asociacija surengė nuotolinę konferenciją „Matematikos dėstymo nuotoliniu būdu ypatumai“.

Konferencijoje iš viso dalyvavo 30 dalyvių iš Šiaulių valstybinės kolegijos, Vilniaus kolegijos, Utenos kolegijos, Kauno technikos kolegijos, Klaipėdos valstybinės kolegijos, Alytaus kolegijos, Panevėžio kolegijos ir, žinoma, Kauno kolegijos. Verslo fakulteto lektorė dr. Zita Baužienė – viena iš aktyviai prisidėjusiųjų prie Lietuvos kolegijų matematikos dėstytojų asociacijos veiklos atgaivinimo, taip pat tapusi šios asociacijos pirmininke.

Tądien asociacijos nariai, išklausę prof. dr. Aleksandro Targamadzės seminaro apie virtualiojo mokymosi metodus, jungėsi į konferenciją, kurią pradėjo Kauno kolegijos direktorius Paulius Baltrušaitis pranešimu „Nutolusių studijų darbo įrankiai“, pristatydamas naujausią programinę įrangą ir technologijas, palengvinančias matematikos dalykų dėstymo ir mokymo(si) iš namų procesą.

Iš karto po to, Kauno technikos kolegijos atstovė Jolita Bučelienė pristatė nuotolinio mokymo(si) įrankį „Microsoft Teams“, naudotą matematikos dalykų dėstymui. Sužinota apie tokius įrankio pranašumus, kaip galimybę ne tik girdėti bei matyti studentus, bet ir kartu su studentais spręsti matematikos uždavinius.

Taip pat dr. Ingrida Vaičiulytė, dr. Audronė Rimkevičienė pristatė nuotolinio studijų proceso Šiaulių valstybinėje kolegijoje patirtus iššūkius ir galimybes ateičiai. Buvo aptarti dėstytojų apklausos rezultatai nuotolinio darbo efektyvumui stiprinti. Atlikta dviejų akademinių grupių darbo karantino metu apžvalga bei pateiktos rekomendacijos studijų proceso efektyvumui užtikrinti.

Utenos kolegijos Verslo ir technologijų fakulteto dekanė dr. Vaida Bartkutė-Norkūnienė asociacijos nariams papasakojo apie kompiuterinių programų ir skaičiuoklių taikymą matematikos dalykų dėstyme, kurių pagalba galima atvaizduoti matematikos teoriją ir spręsti didelės apimties uždavinius. Dr. V. Bartkutės-Norkūnienės manymu, nuotolinės matematikos paskaitos stiprina tiek studentų, tiek dėstytojų informacinių technologijų naudojimo gebėjimus.

Klaipėdos valstybinės kolegijos atstovės dr. Lina Dreižienė, Judita Jonuševičienė ir Rasa Nutautienė savo pranešimo pristatė didžiausius iššūkius, mokant ir mokantis nuotoliniu būdu. Pranešėjos atkreipė dėmesį į pasitaikančias interneto triktis, papildomas investicijas į kompiuterinę įrangą, taip pat akių kontakto ir diskusijų su studentais stoką, akademinio sąžiningumo užtikrinimo problemas.

Kauno kolegijos Verslo fakulteto dėstytoja dr. Vilma Morkūnienė nurodė, kad dirbant nuotoliniu būdu didėja darbo našumas, atsakomybė už atliktą darbą, sustiprėja abipusis pasitikėjimas tarp studijų proceso dalyvių, išnaudojama galimybė nuotoliniu būdu dirbti iš užsienio. Dėstytojos dr. Z. Baužienė ir J. Morkūnienė kaip veiksnį, skatinantį pereiti prie nuotolinio mokymo ir ateityje, įvardija procesų globalizacijos nulemtą naujų informacinių kompiuterinių technologijų taikymą, dėl kurio nelieka valstybių sienų.

Asociacijos įkūrimo atskaitos tašku tapo 2019 metais įvykusi konferencija „Innovative (Eco-)Technology, Entrepreneurship and Regional Development“, kurios metu buvo pasirašyta asociacijos steigimo sutartis.