Apie projektą
Kauno kolegijoje šiais mokslo metais aktyviai veikia studentų socialinių medijų projektai. Verslo fakulteto Taikomosios komunikacijos (TK) studijų programos antrakursiai dovanoja jau antrą projektą – balandžio 1 dieną startuoja antroji tinklalaidė pavadinimu „Erasmuscast“, kurioje nuotaikingi ir atviri studentų pokalbiai apie užsienio šalyse įgytas žinias, pamatytas žymias turistų lankomas vietas ir netgi sutiktas savo gyvenimo meiles.
Pirma sėkmingai startavusi tinklalaidė buvo „Ką tu, kai svečiuose COVID–19?“, skirta skatinti jaunimą atsakingai žvelgti į pandemiją, kurią TK pirmo ir antro kursų studentai kaip partneriai rengė su projekto „Priešakinėse linijose“ iniciatore, komunikacijos agentūros „Ugdanti komunikacija“ įkūrėja, Lietuvos komunikacijos asociacijos tarybos nare Karolina Barišauskiene. Tinklalaidė sulaukė itin teigiamų Kauno kolegijos bendruomenės ir visuomenės atsiliepimų, todėl studentai nesustojo ir toliau ieško aktualių temų.
Akademinio pasaulio tarptautinis mobilumas pandemijos laikotarpiu sulėtėjo, tačiau nesustojo. „Green Ligt for Erasmus!“ – tokį šūkį suteikė savo naujam projektui kūrėjai. TK studentai kviečia kitus studentus pasinaudoti galimybe atlikti praktikas ir studijuoti užsienyje, o smalsumui sužadinti – nuotaikingas socialinių medijų bei radijo projektas: kviečiama klausytis šešių serijų tinklalaidės, kurioje pasakojamos pačios įvairiausios studentų patirtys iš mobilumo programos „Erasmus+“.
Kūrėjai akcentuoja, kad įgyvendinant tokio tipo projektus labai svarbu kūrybiškumo ir komandinio darbo veiklų integravimas. „Tinklalaidės kūrimo metu supratome, kad komunikacijos specialistui reikalinga planuoti laiką, išklausyti ir išgirsti kiekvieną savo komandos narį, išskleisti kūrybiškumo sparnus. Patyrėme įsimintiną ir tikrai kūrybišką polėkį. Šis projektas yra raktas, padėsiantis drąsiau po studijų atverti darbo rinkos duris, nes mes esame įgiję praktinių žinių“, – mintimis dalijasi studentė Samanta Dagytė, kuri ėmėsi projekto koordinatorės pareigų.
Didžiausias iššūkis teko studentei, atlikusiai montavimo darbus, nes pagrindinis šių žinių paketas dar minimalus, jis įgyjamas modulyje „Komunikacijos technologijos“ trečiajame kurse. Šio vaidmens ėmusis Jogailė Ona Gustaitytė į šį iššūkį pažvelgė filosofiniu rakursu: „Visas gyvenimas yra kūryba, net neabejojau kad man pavyks ir šis etapas, nes studijos ne vien tik tai, ką išmokstame paskaitų metu, yra ir daug savarankiško darbo“.
„Studentai darbų organizavimo ir turinio kūrimo užduotis nuo A iki Ž atliko patys: kūrė projekto koncepciją, surado pašnekovus ir juos kalbino, atliko techninius interviu įrašo, dizaino, montavimo ir kitus sprendimus, parengė sklaidos socialiniuose tinkluose planą“, – teigia projekto kuratorė, Komunikacijos katedros lektorė Daiva Stankevičiūtė-Volkauskienė ir primena, kad studentiško radijo poreikis Kauno kolegijoje nustatytas ne tik kalbantis su studijuojančiaisiais po paskaitų neformalių susitikimų metu, bet yra ir atliktas tyrimas. Šiandien jau Kultūros ir laisvalaikio vadybos studijų programos absolventas Mantas Žilinskas praeitais mokslo metais šiam tyrimui paskyrė savo baigiamąjį darbą, kurio tema – „Radijo įkūrimo Kauno kolegijoje galimybės“.
Tinkladaidės „Erasmuscast“ komanda
Interviu organizavimas ir turinio kūrimas: Ieva Adomaitytė, Gytis Andriuškevičius, Akvilė Augustinaitė, Dovilė Bertašiūtė, Gintenė Bičkutė, Erika Gradzickaitė, Ernesta Gražulytė, Rūta Jucikaitė, Simas Masnikas, Valdemar Narvoiš, Viktorija Petkevičiūtė, Eglė Valužytė, Kamilė Užupytė, Kotryna Repšytė, Viktorija Petkevičiūtė, Liveta Gokaitė, Deivilė Vaskelaitė. Dizaino sprendimai ir įgyvendinimas: Martynas Cvirka, Daumantas Janecka, Vestina Žekonytė. Montavimo darbai: J. O. Gustaitytė. Sklaidos plano rengimas: Armandas Druktenis, Greta Gudonytė. Projekto veiklų sisteminimas: Aušrinė Balasevičiūtė, Ignė Čekaitė, Dominyka Raškauskaitė. Idėjų generavimas, koncepcijos rengimas: visa komanda. Projekto koordinavimas: Samanta Dagytė.
„Erasmuscast“ laidos:
1 serija. Vytauto Mikulėno patirtis Belgijoje. Studentas mainų programą pasirinko vedamas smalsumo. Nors laiko buvo labai mažai ir Vytautas vos suspėjo į „Erasmus+“ traukinį, tačiau šis projektas jam atnešė ne tik profesinės, bet ir asmeninės sėkmės: „Pirmą dieną, kai visi buvome susitikę pažintinėje paskaitoje, erasmusiečiams pasiūliau sukurti „WhatsApp“ grupę, kad galėtume visi toliau bendrauti ir daugiau susipažinti vieni su kitais. Taip išėjo, kad susipažinau su viena mergina, su kuria draugaujame dar ir šiandien”, – pasakoja studentas.
2 serija. Meri Hovhannisyan patirtis Portugalijoje. Meri Hovhannisyan yra puikus pavyzdys, kad drąsūs poelgiai bei noras eiti į priekį atneša puikių rezultatų. „Kai mes suaugame – prisirišame prie darbų, o būnant studentu, kuris turi daugiau laisvo laiko, yra puiki proga išvykti studijuoti ir kartu paatostogauti, todėl verta pasinaudoti tokia galimybe”, – įsitikinusi Meri.
3 serija. Bernardo Mačerausko praktikos patirtis saulėtoje Graikijoje. Studentas siekė tobulinti save profesinėje srityje, suprasti kitos šalies kultūrą ir aplankyti šiltus kraštus. Studentui nebuvo lengva, tačiau šis laikotarpis jį sustiprino ne tik psichologiškai, bet ir fiziškai.
4 serija. Remigijos Vilniūtės patirtis Portugalijoje. Studentė vykdama siekė įgyti neįkainojamos patirties, pakeisti kasdienines veiklas į naujus potyrius: „Pagrindinė priežastis, kodėl norėjau vykti studijuoti į užsienį pagal „Erasmus+“ programą – tai įspūdžiai, kitokie žmonės ir noras pabėgti nuo rutinos“, – pasakoja Remigija.
5 serija. Deimantės Povilaitytės patirtis Belgijoje. Studentė norėjo įrodyti sau, kad yra veržli, aktyvi, visada siekia daugiau, nuolat ieško iššūkių ir visus išbandymus priima kaip labai vertingą patirtį. „Visiškai nieko nesigailiu, jeigu žinočiau, kad viskas bus taip pat – aš vis tiek vykčiau“, – sako Deimantė.
6 serija. Rimgailės Vosylytės patirtis Portugalijoje. Kaip ir didžioji dalis studentų, iš pradžių Rimgailė turėjo nemažai abejonių, tačiau galiausiai suprato, jog jaudinosi visai be reikalo. ,,Išvykimas studijuoti į kitą šalį man buvo didelis iššūkis, turėjau perlipti per save, savo baimes. Besimokydama supratau, kad baimės buvo visai nepagrįstos, gavau daug motyvacijos dirbti ir siekti tikslų, nes supratau, kad aš galiu viską“, – pasakoja Rimgailė.