Ar sodai gali gydyti? Kokius prieskoninius augalus Ruklos Pabėgėlių priėmimo centro gyventojai norėtų auginti? Ką reiškia būti pabėgėliu? Visai tai – tik maža dalis klausimų, į kuriuos atsakymų studentai ir dėstytojai ieškojo „Nordplus“ programos vykdomo projekto – Intensyvių studijų savaitės „Healing greenery” – metu.

Projekte dalyvavo Kauno kolegijos Technologijų fakulteto Aplinkos Inžinerijos ir Medicinos fakulteto Socialinio darbo katedrų studentai ir dėstytojai su partneriais iš Estijos (Laane-Viru College, Estonian University of Life Sciences) ir Suomijos (Savonia University of Applied Sciences). Kauno kolegijoje vykusio projektu metu studentai dirbo tarptautinėse ir tarpdisciplininėse grupėse, rengė projektus augalininkystės terapijos (angl. Green Care) taikymo ir pabėgėlių socialinės integracijos skatinimui. Intensyvių studijų savaitėje iš viso dalyvavo net 18 studentų ir 9 dėstytojai. Dalis paskaitų bei interviu su pabėgėliais ir Centro darbuotojais vyko Pabėgėlių priėmimo centre Rukloje. Čia buvo pristatyti grupių projektai ir vyko aktyvios diskusijos apie galimybes įgyvendinti išsakytas idėjas.

Remiantis Pabėgėlių priėmimo centro statistika, pagal programą į Lietuvą iš viso buvo perkelti 468 asmenys. Didelis srautas žmonių, kurie privalėjo palikti savo gimtuosius namus, stengiasi iš naujo pradėti pilnavertį gyvenimą. Šiuo metu Rukloje gyvena 19 pabėgėlių, kuriuos ir aplankė projekto dalyviai. Studentai ir dėstytojai taikė profesines žinias, rėmėsi gerąja praktika ir ieškojo optimaliausių sprendimų, kaip būtų galima pagerinti pabėgėlių padėtį.

Intensyvių studijų savaitės organizatoriai, Kauno kolegijos Technologijų ir Medicinos fakultetų atstovai, džiaugiasi Ruklos Pabėgėlių priėmimo centro darbuotojų sutikimu bendradarbiauti ir suteikti visą būtinąją informaciją apie Centro darbą, jo gyventojus. „Kartu mes galime kurti ir atrasti naujus bendradarbiavimo būdus. Kartu mums lengviau tobulėti – ačiū Jums!“ – dėkojo Technologijų fakulteto projektų koordinatorius Povilas Beseckas.

Mainų programa „Nordplus“ yra skirta švietimo institucijoms iš Baltijos šalių (Lietuva, Latvija, Estija), Šiaurės šalių (Danija, Islandija, Norvegija, Švedija, Suomija) ir autonominių Šiaurės šalių sričių (Grenlandija, Farerų salos ir Alandų salos). Pagrindiniai programos tikslai – švietimo ir mokslo kokybės gerinimas bei inovacijų diegimas. Programa siekiama skatinti ilgalaikį švietimo institucijų bendradarbiavimą, keitimąsi patirtimi, gerąja praktika ir pasiektų rezultatų sklaidą, tvarumą. Pagrindinės veiklos kategorijos siejamos su mobilumo, projektine ir tinklų veiklomis. Daugiau informacijos apie programą rasite paspaudę nuorodą.