Rugsėjo 25 d., šį ketvirtadienį, Kauno tvirtovės IV forte vyksiantis Turizmo forumas 2025 suburs akademikus, praktikų bendruomenę ir vietos iniciatyvų lyderius į dalykišką pokalbį apie tai, kaip turizmas gali kurti ekonominę, socialinę ir kultūrinę vertę, išlaikant dėmesį tvarumui. 

Turizmo sektorius pasauliniu mastu kuria šimtus milijonų darbo vietų, o paklausa auga sparčiau nei bendra ekonomika. Kartu ryškėja struktūriniai iššūkiai – kvalifikuotos darbo jėgos trūkumas, skaitmenizacijos tempai ir kintantys keliautojų lūkesčiai. Būtent šių temų sankirtoje ir konstruojama šių metų forumo darbotvarkė: atsakingas lankytojų srautų valdymas, paveldo interpretacija, bendruomenių įsitraukimas, nišinių produktų (sveikatingumo, sporto, tamsiojo turizmo) plėtra ir paslaugų kokybės standartai.

Europoje akivaizdus kvalifikuotos darbo jėgos stygius visoje turizmo grandinėje – nuo apgyvendinimo ir maitinimo iki aviacijos. Tai reiškia būtinybę peržiūrėti mokymo turinį ir kryptingai stiprinti praktines kompetencijas. Tuo pat metu, spartėjant skaitmenizacijai ir kintant verslo modeliams, smulkus ir vidutinis verslas privalo greičiau diegti technologinius sprendimus, o viešasis sektorius – labiau remtis duomenimis, sprendžiant srautų, pasiekiamumo ir kokybės klausimus. Nišinių segmentų – sveikatingumo, sporto, ekoturizmo – augimas gali tapti regioninės specializacijos pagrindu, jei jį lydės aiškūs kokybės standartai ir atsakingas išteklių naudojimas. Galiausiai, atveriant istorines vietas lankymui, būtina išlaikyti pusiausvyrą tarp apsaugos, interpretacijos ir komercijos – tam, kad būtų išsaugotas turinio tikslumas ir vietos orumas.

„Turizmo sektorius globaliai auga, tačiau Europoje juntamas kvalifikuotų specialistų stygius. Tai aiškus signalas aukštajam mokslui – reikia rengti specialistus, gebančius dirbti su inovacijomis, skaitmeninėmis platformomis ir tvarumo principais. Lietuvoje turime stiprius sveikatinimo, gastronomijos, kultūros ir gamtos išteklius, tačiau jų vertė atsiskleidžia per profesionaliai sukurtas patirtis. Forumas sujungia paveldą, bendruomenes ir verslą tam, kad turizmas būtų ir tvarus, ir konkurencingas – kuriantis vertę vietai ir keliautojui,“ – pabrėžia Aušra Liorančaitė, Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros lektorė.

Šiame kontekste Turizmo forumas 2025 telkia dalykinį dialogą ir siekia praktinių išvadų: kaip kurti nuoseklias vertės grandines nuo idėjos iki įgyvendinto produkto, kaip stiprinti paslaugų standartus ir aptarnavimo kultūrą, kaip efektyviau bendradarbiauti mokslui ir verslui bei kokie keliai atviri jauniems specialistams tarpdisciplininių įgūdžių rinkoje. Kauno tvirtovės IV fortas pasirinktas neatsitiktinai – paveldo objekte tvarumo, atminties ir edukacijos temos tampa ryškios ir praktiškai pritaikomos, o diskusijos susiejamos su realiais pavyzdžiais: nuo miesto rinkodaros ir maršrutų kūrimo iki muziejinių edukacijų bei bendruomeninių iniciatyvų.


Diskusijos dalyviai

Renginį moderuos Linas Žabaliūnas (Lietuvos kaimo turizmo asociacija) – tvaraus ir vietos turizmo plėtros ekspertas, dirbantis su bendruomenėmis, paslaugų kokybės gerinimu ir sezoniškumo mažinimu Baltijos regione.

Tadas Stankevičius (VšĮ „Kaunas IN“) – atsakingas už miesto turizmo rinkodarą, partnerystes su kultūros ir verslo sektoriais, duomenimis grįstą maršrutų ir patirčių plėtrą. Diskusijoje akcentuos, kaip miesto investicijų politika ir skaitmenizacijos sprendimai gali kelti paslaugų kokybės kartelę ir gerinti Kauno pasiekiamumą.

Egidijus Bagdonas (VšĮ „Kauno tvirtovės parkas“) – fortifikacijos paveldo tvarkybos ir pritaikymo turizmui projektų vadovas. Pasidalys, kaip istorinis paveldas gali būti atvertas visuomenei, neiškraipant autentiškumo ir kokie modeliai padeda užtikrinti ilgalaikį objektų gyvybingumą.

Neringa Čemerienė (Antašavos bendruomenė, Kupiškio VVG) – vietos iniciatyvų ir bendruomeniškumo skatintoja, burianti smulkiuosius verslus, amatininkus ir gastronomijos kūrėjus. Kalbės apie bendruomenių vaidmenį, kuriant patrauklius, ekonomiškai tvarius produktus regionuose.

Eglė Pietarytė (IX forto muziejus) – edukacinių programų kūrėja, dirbanti su jautrių temų interpretacija skirtingoms auditorijoms. Aptars, kaip muziejinis turinys transformuojamas į prasmingas, kontekstą išsaugančias turistines patirtis.

Martynas Radzevičius (Kauno kolegijos dėstytojas, tamsiojo turizmo ekspertas) – tyrinėja turizmo ir istorinės atminties ryšį, konsultuoja dėl etiškų maršrutų jautriose vietose, kuria metodiką, kaip suderinti edukaciją, pagarbą atminčiai ir lankytojų patirtį, vengiant komercializacijos spąstų.


Renginio vieta – Kauno tvirtovės IV fortas – pasirinkta sąmoningai: tai paveldo objektas, kuriame tvarumo, atminties ir edukacijos temos tampa apčiuopiamos. Diskusijų formatas leis susieti strateginius klausimus su realiais atvejais – nuo miesto rinkodaros ir maršrutų kūrimo iki muziejinių edukacijų ir bendruomeninių iniciatyvų.

Renginio informacija

  • Data ir laikas: 2025 m. rugsėjo 25 d., pradžia 10:30, trukmė ~2,5 val.
  • Vieta: Kauno tvirtovės IV fortas, Plytinės g. 15, Kaunas
  • Dalyvavimas: nemokamas, tačiau BŪTINA UŽSIREGISTRUOTI.

Renginį organizuoja Kauno kolegijos Verslo fakulteto Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedra, daugiau nei dešimtmetį rengianti turizmo, laisvalaikio ir svetingumo sektoriaus specialistus, stiprindama jų praktines kompetencijas per partnerystes su savivalda, kultūros įstaigomis ir bendruomenėmis. Katedra inicijuoja forumus ir dirbtuves, kurios sieja studijas su realiais sektoriaus iššūkiais. Šiais metais renginys organizuojamas kartu su VšĮ „Kauno tvirtovės parkas“, kuruojančia Kauno tvirtovės fortifikacijų paveldo tvarkybą ir pritaikymą visuomenės bei turizmo reikmėms.

Renginyje bus fotografuojama ir filmuojama, todėl informuojame, kad jūs galite būti matomas renginio nuotraukose ar vaizdo įrašuose, kurie gali būti patalpinti viešai prieinamose vietose: socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje bei tolesnėje renginio komunikacijoje.

Logotipų baneris (2)