Sausio 13–16 dienomis Kauno kolegijoje vyko intensyvus projektas „Feasibility Study of B2B“ (verslas verslui galimybių analizė), bendram darbui sukvietęs 56 Nyderlandų Avans universiteto ir 32 Verslo fakulteto Pardavimų ir marketingo studentus. Projekto metu studentai turėjo įgyvendinti jiems skirtą užduotį: atlikę rinkos, konkurentų, rizikų, finansinę analizę, parengti projekte dalyvaujančių įmonių eksporto planą, numatant įėjimo į rinką skirtingose šalyse marketingo veiksmus bei priemones.
Pirmoji diena prasidėjo pažintimi, komandų formavimu ir orientacinėmis varžybomis mieste. Sausio 14-ąją dalyviai vyko į projekto partnerių UAB „Elinta“, UAB „Rocket Science Baltics“, bei MB „Baltic Bio Fusion“ įmones, kur ne tik susipažino su Lietuvos verslo aplinka, bet ir gilinosi, su kokiais iššūkiais šios įmonės susiduria, vykdydamos eksportą į kitas šalis. Šių vizitų metu projekto dalyviai turėjo galimybę išsiaiškinti su jų užduotimi susijusius klausimus.
Trečiąją projektinės veiklos dieną dalyviai sulaukė svečių iš olandų IT bendrovės „Centrum IT Solution“ – su jais susitiko šios įmonės atstovas Tadas Jerockas, kuris nurodė tarp olandų bei lietuvių profesiniame kelyje dažniausiai pasitaikančius tarpkultūrinius skirtumus ir atskleidė, kaip juos įveikti, siekiant bendro rezultato.
Toliau studentai laiką skyrė užduoties įgyvendinimui. Kiekviena projekte dalyvaujanti įmonė buvo nurodžiusi jas dominančias eksporto rinkas. Iš projekto dalyvių sudaryta 16 mišrių komandų, kurios analizavo skirtingų šalių kontekstus. Finalinę dieną iš šių komandų atrinktos keturios geriausios komandos, iš kurių nugalėtoja tapo UAB „Naujasis nevėžis“ eksporto galimybių Pietų Korėjoje atvejo analizę atlikusi komanda. Anot vertintojų, šis projektinis pristatymas labiausiai sužavėjo įtraukumu, nuoseklumu bei struktūruotu veiksmų plano įgyvendinimu.
Eksporto galimybių analizė, kurios ėmėsi studentai, pasak Verslo fakulteto Komunikacijos katedros vedėjos Viktorijos Navickienės, iš esmės susijusi su užsienio rinkos ištyrimu, orientacija į konkurentus, partnerius bei kaštus. „Dalijimasis žiniomis, patirtimis, teorijos pritaikymas bei praktinių įgūdžių ugdymas, naujų ryšių atradimas – visa tai atveria platesnį požiūrį, didina studentų motyvaciją patirti mobilumo vertę“, – įsitikinusi V. Navickienė.
Projektas „B2B Nyderlandai–Lietuva“ Kauno kolegijoje organizuotas šeštąjį kartą. Bendradarbiavimas pradėtas dar prieš Covid-19 pandemiją, 2020 m.