Lapkričio 21 d. Kauno kolegijoje lankėsi tarptautinio lygio elgesio specialistas, kultūrinių pokyčių ekspertas ir TEDx pranešėjas iš JAV Jay Johnson. Jo TEDx pranešimas „How to Deal with Difficult People“ sulaukė daugiau nei 5 milijonų peržiūrų, o jo žinios apie elgesio mokslą ir organizacijų kultūros formavimą naudojamos daugiau nei 30 šalių, bendradarbiaujant su tokiomis „Fortune 100“ įmonėmis, kaip NASA, Ford ir Nikon.

Kūrybiškumo ugdymas per struktūrą: paskaita dėstytojams

Pirmojoje vizito dalyje Jay Johnson Kauno kolegijos dėstytojams ir darbuotojams vedė paskaitą „Unlocking Innovation: Inspiring Creativity in the Classroom and Beyond“. Joje akcentuota, kad kūrybiškumas nėra įgimtas talentas ar chaotiškas procesas, o kryptingai ugdoma elgsena. Pasak Johnsono, „kūrybiškumas atsiranda tuomet, kai žmonės jaučiasi saugūs eksperimentuoti, o klaidos suprantamos kaip informacija, o ne grėsmė“.

Lektorius pristatė įvairius metodus, kuriuos dėstytojai gali taikyti tiek paskaitose, tiek komandiniame darbe. Vienas jų – design thinking principai, padedantys kurti aplinką, kurioje studentai aktyviai ieško sprendimų, testuoja idėjas ir mokosi iš patirties. Johnsonas pabrėžė, kad ši metodika tinka ne tik dizaino ar technologijų sritims: „Empatija, aiškus problemos formulavimas ir nuolatinis prototipavimas gali pakeisti beveik kiekvienos disciplinos mokymą.“

Paskaitos metu dalyviai atliko trumpas praktines užduotis, skirtas „įjungti“ kūrybišką mąstymą net ir tiems, kurie iš pradžių teigė nesijaučiantys esantys kūrybiški. Šios užduotys buvo paremtos elgesio psichologijos principais – mažais iššūkiais, kurie aktyvina smalsumą, skatina rizikuoti ir padeda išeiti iš komforto zonos.

„Kūrybiškumas nėra tik didelės idėjos. Tai gebėjimas pastebėti problemą, pasiūlyti sprendimą ir nebijoti jo patobulinti,“ – sakė Johnsonas, kviesdamas dėstytojus tapti kūrybinių procesų moderatoriais.

Įtakos įgūdžiai kaip supergalia: dirbtuvės studentams

Antrojoje vizito dalyje Jay Johnson Kauno kolegijos studentams vedė dirbtuves „Level Up Your Influence Into Superpower“, skirtas įtakos, komunikacijos ir asmeninio veiksmingumo ugdymui. Lektorius pabrėžė, kad įtaka nėra įgimta savybė ar manipuliavimo forma, tai sąmoningai lavinamas gebėjimas kurti ryšį, aiškiai perteikti mintis ir įkvėpti kitus veikti.

Dirbtuvėse dalyvavo studentai iš skirtingų fakultetų, todėl užsiėmimas tapo įvairiapusiška platforma idėjoms, patirtims ir požiūriams susitikti. Johnsonas akcentavo, kad ši įvairovė yra viena iš esminių lyderystės mokymosi sąlygų: „Kuo daugiau perspektyvų išgirstame, tuo tiksliau suprantame, kaip mūsų žinutės veikia skirtingus žmones.“

Lektorius pristatė pagrindines savo filosofijos nuostatas, pabrėždamas, kad veiksminga komunikacija prasideda nuo gebėjimo suprasti elgesio modelius. Pasak jo, „įtaką kuria ne garsiausia žinutė, o ta, kuri atliepia žmogaus mąstymo būdą ir poreikius“.

Užsiėmimo pabaigoje netrūko klausimų. Studentus domino temos nuo pasitikėjimo savimi stiprinimo iki praktinių patarimų, kaip spręsti komunikacinius iššūkius komandoje ar pirmuosiuose profesiniuose santykiuose. Johnsonas dalijosi įžvalgomis apie tai, kaip išlaikyti autentiškumą, kaip kurti vertę santykiuose su žmonėmis ir kaip atpažinti situacijas, kuriose įžvalgos apie elgesį tampa pranašumu.

Vizitas, sutvirtinęs bendruomeniškumo ir lyderystės idėjas

Jay Johnson yra Behavioral Elements™ sistemos (raktinio metodo, padedančio vadovams ir organizacijoms analizuoti ir keisti elgesio modelius) įkūrėjas. Jis taip pat yra Forbes autorius, organizacijų transformacijos treneris ir aktyvus Junior Chamber International (JCI) narys, siekiantis ugdyti atsakingus ir veiklius jaunimo lyderius visame pasaulyje.

Jo karjera prasidėjo nuo asmeninių iššūkių ir patirties, sprendžiant sudėtingus santykius bei konfliktus. Johnson ilgainiui suprato, kad kultūros pokyčiai organizacijose prasideda nuo kasdienių elgesio modelių, ir nuo to laiko deda pastangas kurti metodikas, kurios padeda žmonėms sąmoningai rinktis savo elgesį, skatinti pasitikėjimą bei kurti aplinką, kurioje galimas nuolatinis augimas.

Jay Johnson vizitas Kauno kolegijoje tapo proga pasisemti naujų žinių ir priminimu apie platesnę lyderystės misiją. Kaip aktyvus Junior Chamber International (JCI) narys, Johnson nuosekliai prisideda prie jaunų lyderių ugdymo visame pasaulyje. 

Vizitas paliko aiškią žinutę – kūrybiškumas, įtaka ir lyderystė nėra abstraktūs terminai. Tai įgūdžiai, kurie nuosekliai ir sąmoningai ugdomi. O tokie susitikimai, tampa svarbiu atspirties tašku tiems, kurie siekia augti patys ir įkvėpti pokyčius aplink save.

JCI organizacija yra atvira visiems aktyviems, jauniems piliečiams nuo 18 iki 40 metų, norintiems įsitraukti į pozityvios visuomenės kūrimą, plėtojant asmeninį tobulėjimą, lyderystės įgūdžius ir verslumą.