Kūrybiškumo ir antreprenerystės modulyje, kurį rudens semestre vedė lektorius, kūrybos strategas Rokas Povilius, Kauno kolegijos Verslo fakulteto Finansų studijų programos studentai išbandė jėgas „Swedbank“ iššūkyje, skirtame mikroinvestavimo ir žaliosios bankininkystės temoms. Studentų komandų tikslas buvo pasiūlyti inovatyvius, praktiškai įgyvendinamus sprendimus, galinčius prisidėti prie finansinių įpročių formavimo.
Idėjos buvo vertinamos pagal problemos supratimą, kūrybiškumą, kliento poreikių atliepimą, įgyvendinamumą, poveikį, komandinio darbo įgūdžius, tyrimų kokybę, inovacijos potencialą, pristatymo kokybę ir argumentaciją.
Originalios idėjos nuo žaidybinio investavimo iki „taupymo medžio“
Studentų pasiūlymai išsiskyrė kūrybiškumu. Vieni siūlė investavimo platformas su žaidybiniais elementais, leidžiančiais investuotojams statyti miestus ar leistis į tarpgalaktines misijas. Kiti kūrė programėlės atnaujinimus, leidžiančius po kiekvieno atsiskaitymo kortele suapvalinti sumą ir pasirinkti: skirtumą investuoti, paaukoti ar prisidėti prie žaliojo fondo.
Tarp pristatytų idėjų buvo ir „Taupymo medis“ – virtuali „Swedbank“ programėlės funkcija, kuri skatina taupyti ir kartu prisideda prie realių medžių sodinimo projektų Lietuvoje. Kiti pasiūlymai orientavosi į Co2 pėdsako sekimo ir tvarumo skatinimo sistemą, investavimo avatarus, motyvuojančius kurti įprotį investuoti, bei stalo žaidimą, kuris per žaidybines situacijas moko paauglius finansų pagrindų.
Įspūdį paliko kūrybiškumas ir užsidegimas
Studentų darbus vertino „Swedbank“ atstovės Neringa Masiulionienė ir Živilė Balnienė, kurios džiaugėsi dalyvių įsitraukimu ir idėjų aktualumu. Pasak jų, studentai puikiai suprato iššūkio temą, gebėjo įvardyti problemas ir pateikti išanalizuotus sprendimus. Pristatymų metu išsiskyrė kūrybiškumas, gebėjimas kalbėti viešai ir dirbti komandoje.
„Matėsi studentų užsidegimas, noras suprasti temą ir rasti prasmingus sprendimus. Pristatymų metu ugdoma viešoji kalba, gebėjimas reaguoti čia ir dabar, tai suteikia daug naujų patirčių ir tobulėjimo galimybių,“ – įspūdžiais dalijosi komisijos narės.
Joms ypač įsiminė idėja apie stalo žaidimą, per kurį galima lavinti finansinį raštingumą, ir žaliosios bankininkystės koncepcijos, parodančios, kaip net maži veiksmai gali prisidėti prie tvaraus pasaulio kūrimo.
Vertė tiek studentams, tiek verslui
Tokios iniciatyvos suteikia reikšmingą vertę abiem pusėms. Studentams, tai galimybė lavinti įgūdžius, išbandyti idėjų vystymo procesą nuo problemos analizės iki sprendimo pristatymo. Verslo organizacijoms – proga pamatyti jaunimo požiūrį, atrasti naujų idėjų, potencialiai plėtotinų projektų, bei pristatyti savo vertybes ar karjeros galimybes.
„Labai vertiname bendradarbiavimą tarp verslo ir aukštojo mokslo. Tai abipusė nauda, mes išgirstame jaunų žmonių požiūrį ir matome jų kūrybiškumą, o studentai gauna praktinės patirties, prisiliečia prie realių organizacijų veiklos ir vertybių“, – teigė „Swedbank“ atstovės.
Drąsos kurti ir veikti
Vertintojos studentams linkėjo drąsos toliau plėtoti savo idėjas, nebijoti iššūkių ir visada ieškoti galimybių, kaip jas paversti realiais sprendimais.
Renginys dar kartą patvirtino, kad bendradarbiavimas tarp verslo ir aukštojo mokslo – puiki terpė auginti kūrybiškus, iniciatyvius ir socialiai atsakingus jaunuosius specialistus, pasirengusius kurti finansų ateitį.