Rugsėjo 8–12 dienomis Kauno kolegijos Verslo fakulteto Pardavimų ir marketingo studijų programos antrakursiai turėjo išskirtinę galimybę – patirties sėmėsi iš tarptautinio lygio specialisto, dėstytojo iš Vokietijos dr. Michael Bahles, dėstančio Business and Law School Berlyne. Jau trečius metus iš eilės į Komunikacijos katedrą atvykstantis prekės ženklų strategas studentams vedė intensyvų praktinį kursą „Marketingo valdymo“ modulyje.
Studentai sprendė realų, aktualų iššūkį: kaip tarptautinei rinkai pritaikyti naują prekės ženklą – „Corny Protein“ batonėlius, šiuo metu parduodamus Vokietijoje. Tai nebuvo vien tik mokymosi projektas – kompanija iš tiesų aktyviai ieško idėjų tarptautinei plėtrai, tad geriausios studentų strategijos bus pristatytos „Corny protein“ kompanijos rinkodaros komandai. Vėliau panaši užduotis laukia ir Berlyno studentų.
Visą savaitę studentai dirbo komandose, kasdien gilindamiesi į teorines paskaitas, rinkos, konkurentų bei vartotojų analizę. Remdamiesi šiais duomenimis, jie kūrė tarptautinės komunikacijos strategijas, siūlė priemones, kūrė vizualinius sprendimus bei ruošė reklamos klipus ir vizualinius produktus.
„Tai ne tik paskaitos – tai tikrasis verslo tempas. Intensyvu, daug darbo, šiek tiek streso, bet kartu ir motyvuojanti patirtis“, – sakė dr. Bahles.
Pasaulinio lygio prekės ženklų strategas
Dr. Michael Bahles daugiau nei dešimtmetį dirba tarptautinės reklamos, prekės ženklų konsultavimo ir strateginio planavimo srityse. Jo profesinė patirtis apima darbą tokiose agentūrose kaip „Leagas Delaney Praha“, kur jis buvo atsakingas už „Škoda“ tarptautinę komunikaciją, ar „Greenkern“ Berlyne, kur teikė strategines konsultacijas „Volkswagen“ ir „American Express“ prekės ženklams. Jis taip pat kūrė kampanijas „Allianz“ bei „SEAT“, dirbo su tokiais milžinais kaip „NIVEA“, „Intel“, „Kia“ ar „Google“, taip pat konsultavo „Renault“, „L’Oréal“ ir „Zurich Insurance“. Toks įvairiapusis bagažas leidžia studentams pažvelgti į rinkodarą ne tik iš teorinės, bet ir iš realaus tarptautinio verslo perspektyvos.
Verslo realybė studentų akimis
Pasak dr. Bahles, šis kursas yra mažas žvilgsnis į tai, kas laukia studentų ateityje:
„Pavyzdžiui, dirbant „L’Oréal“ ar „Volkswagen“ darbo ritmas labai intensyvus – į darbą eini anksti, išeini vėlai, o atsakomybės didelės. Bet tai motyvuoja ir suteikia pasididžiavimo jausmą. Taip bus ir jūsų karjeroje – daug darbo, disciplinuota sistema, bet ir nuolatinė įtampa.“
Studentai patvirtino – savaitė buvo įtempta, bet kartu ir įkvepianti.
„Tai buvo smagi, nors ir labai įtempta laiko atžvilgiu patirtis. Supratau, kiek daug galima padaryti per savaitę. Taip, galbūt su daugiau laiko galėtume sukurti dar daugiau, bet būtent toks laiko ribotumas ir motyvavo“, – įspūdžiais po pristatymo dalijosi vienas antrakursių.
Dr. Bahles pabrėžė, kad trumpas pasiruošimo laikas ne visada yra trūkumas: „Kartais net per tris savaites pasiektas rezultatas nebūna geresnis nei tas, kurį padarėte per vieną. Versle svarbiausia – rezultatas, o ne kiek laiko užtruko procesas“, – akcentavo jis.
Globalios rinkodaros iššūkiai – dar akademinėje aplinkoje
Tokie praktiniai užsiėmimai tapo neatsiejama Kauno kolegijos Verslo fakulteto studijų dalimi. Jie suteikia būsimiesiems specialistams galimybę ne tik pritaikyti žinias, bet ir patirti realaus verslo iššūkius, kurie padeda pasiruošti ateities karjerai tarptautinėje aplinkoje.
Kaip sako patys studentai – „intensyvu, bet verta“. Tai – ne tik praktika, bet ir tikra investicija į konkurencingą ateitį.