Vidzemės taikomųjų mokslų universitete (Vidzeme University of Applied Science) vasario 22 – 26 d. vyko „Medienos technologijų hakatonas” (Wood Technology Hackathon), kuris subūrė daugiau kaip šimtą dalyvių iš septynių šalių: Estijos, Latvijos, Lietuvos, Ukrainos, Moldovos, Rumunijos ir Portugalijos.

Hakatono dalyviai susiskirstyti į 16 komandų, kurios galėjo laisvai pasirinkti veiklą keturiose temose: medinių konstrukcijų ir/ar apvalių pastatų skaitmenizacija (Digitalization in Construction of Wooden and/or Circular Buildings); perkonfigūruojamos viešosios erdvės (Reconfigurable Spaces of Performance); transformuojami mediniai interjerai (Transformable Timber Interiors) ir atviri išūkiai (Open Challenge).

Kauno kolegijai atstovavo dvi komandos: „Furni“ ir „Pentagon“. „Furni“ komandos nariai – tai Baldų gamybos technologijų studijų programos studentai: Jonas Sorkys, Laurynas Stiklius ir Arnas Žvirgždas. Antroji komanda „Pentagon“ buvo tarptautinė, kurią sudarė Pramoninio dizaino inžinerijos studijų programos studentai: Tadas Čiauška, Mindaugas Rimkus, Benas Šalčiūnas ir dvi studentės iš Nacionalinio Jurij Kondratiuk universiteto (Poltava, Ukraina). Kartu su studentais į Valmierą vyko Pramonės inžinerijos ir robotikos katedros dėstytojai doc. dr. Gintaras Keturakis ir lekt. Nauris Briedis, kuris prisijungė prie Hakatono mentorių komandos.

Pasirengimas Hakatonui prasidėjo vasario 7 ir 8 d. nuotolinėmis paskaitomis „Pastatų akustika“ (Buildings Acoustic), kurias skaitė lektorius Marc Fuzzelier-Hart (Atelier Crescendo, UK), ir paskaitomis „Sustainability in construction and planning”, kurias skaitė Marija Katrīna Dambe (VTMU, Latvija).

Hakatonas startavo vasario 23 d. vakaro metu dalyviams susibūrus į komandas. Dalyviams paskirtos auditorijos, kur vyko diskusijos ir parengiamasis darbas komandose. Pirmajame etape komandų užduotis buvo sugeneruoti idėjas ir parengti jų vizualizacijas. Po konsultacijų su mentoriais ir priėmus sprendimus, prasidėjo antrasis etapas – idėjų ar gaminių prototipų konstrukcijų kūrimas. Šis darbas pareikalavo žinių apie medžiagas, technologijas ir įrangą. Toliau sekė brėžinių parengimas, kurių pagrindu gaminami gaminiai ar jų prototipai. Vasario 24 d. po rytinės peržiūros prasidėjo trečiasis etapas. Komandos susipažino su medienos apdirbimo įrankiais ir įranga, praėjo saugaus darbo reikalavimus ir pradėjo darbą dirbtuvėse. Dalis komandų dirbo lauke po atviru dangumi, kur oro sąlygos nelepino, buvo vėjo ir lietaus.

„Furni“ komanda parengė universalaus stalo projektą. Stalas skirtas skaitymui, rašymui, darbui su kompiuteriu ir gali būti naudojamas stalo žaidimams. Po stalviršiu įrengta nedidelė dėtuvė, kur galima laikyti šachmatų figūras ar kitus žaidimus. Dėtuvė uždengiama skydeliu, kuris susilygina su stalo plokštuma. Stalas buvo projektuotas centrinei Rygos bibliotekai. Taip pat gali būti naudojamas kaip baldas darbo kabinetuose, numatant galimybę keletą tokių stalų sujungti, sukuriant pasitarimų stalą. Po intensyvaus darbo dirbtuvėse „Furni“ komanda apie 21 val. baigė gaminti baldo prototipą, kurį pristatė į peržiūrą.

„Pentagon“ komanda pasirinko kurti transformuojamą baldą pritaikytą mažoms erdvėms. Tai stalas, kuris gali būti keičiamo aukščio bei dydžio, skirtas įvairiam darbui, daiktų padėjimui ir kitoms funkcijoms. Šis baldas puikiai tinka nedideliems butams, ekonominės klasės viešbučiams ar bendrabučiams. Komanda nusprendė  baldo prototipo negaminti, o susikoncentruoti į dizaino ir konstrukcijos tobulinimą. Komandos narės iš Ukrainos rengė baldo marketingo ir pardavimų koncepciją.

Ketvirtasis hakatono etapas vasario 25 d. buvo skirtas idėjų ir pagamintų gaminių bei prototipų pristatymui. Komandos privalėjo parengti 5 min. pristatymus, pateikiant informaciją apie dizaino, konstrukcijos, funkcinės paskirties privalumus. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas gaminių tvarumui, ekologiškų ir perdirbamų medžiagų panaudojimui, energijos sąnaudų ir CO2 pėdsako mažinimui. Taip pat buvo skaičiuojamos medžiagų sąnaudos, gamybos kaštai, rengiamos marketingo ir pardavimų strategijos. Per visą šį laikotarpį komandos galėjo konsultuotis su mentoriais nuotoliu ar gyvai. 16:00 val. prasidėjo komandų pristatymai ir komisijos narių vertinimas. Pristatymui buvo pateikta įvairių inovatyvių projektų ir gaminių prototipų. Tai nedideli namai, surenkamos scenos, mažosios architektūros elementai, interjero sprendimai, baldai ir naujos medžiagos. Visas idėjas vienijo tik iš ko jie yra pagaminti, t.y. mediena. Tvari, ekologiška, perdirbama medžiaga, pagaminama iš atsinaujinančių gamtos išteklių, kuriuos reikia tausoti ir racionaliai naudoti.

Po uždaro komisijos posėdžio paskelbti ir apdovanoti keturių hakatono kategorijų laimėtojai. „Furni“ komanda pripažinta laimėtoja „Transformuojami mediniai interjerai“ (Transformable Timber Interiors) kategorijoje. „Pentagon“ komanda sėkmingai pristatė savo idėją ir atsakė komisijos narių klausimus. Visiems hakatono dalyviams buvo įteikti dalyvių pažymėjimai ir „ERASMUS+“ sertifikatai.

„Medienos technologijos hakatonas” (Wood Technology Hackathon) Kauno kolegijos studentams buvo pirmas tarptautinis renginys šioje srityje. Studentai puikiai įveikė išsikeltus tikslus, įgijo patirties rengiant projektus su kitų šalių atstovais, daug bendravo su kitų mokyklų dėstytojais ir konsultavosi su mentoriais iš tarptautinio verslo organizacijų.

Tekstą parengė: doc. dr. Gintaras Keturakis

Nuotraukų šaltinis: Inforacija apie Wood Technology Hackathon