2024 m. IEEE 21-oji tarptautinė konferencija „Information Technology Based Higher Education and Training“ (ITHET) buvo dedikuota aktualiai temai – dirbtinio intelekto (AI) panaudojimui ruošiant ateities specialistus. Konferencijoje diskutuota, kaip geriausiai paruošti jaunąją kartą, gebančią naudotis naujausiais technologiniais įrankiais ir kaip užtikrinti vyresnių darbuotojų integraciją sparčiai skaitmenizacijoje besikeičiančioje darbo rinkoje.

Iš istorijos žinome, kad technologijos padeda spręsti sudėtingas problemas, tačiau ne visos problemos gali būti išspręstos vien tik techninėmis priemonėmis. Todėl kyla klausimas: kokie įgūdžiai bus reikalingi skaitmenizacijos keičiamame pasaulyje?

Inžinerinių studijų centro asistentas Dr. Laimonas Kairiūkštis konferencijoje pristatė pranešimą „Integration Of Additional Teaching Activities Into The Study Process By Developing Students’ Information Technology And Robotics Skills“. Šiame pranešime jis aptarė įgūdžius, kurie bus būtini technologijų amžiuje ir pasidalino praktine patirtimi apie tai, kaip informacinių technologijų, robotikos ir automatikos studentams diegiamos šios kompetencijos. Jis pabrėžė, kad probleminio mokymo metodas, pradėtas taikyti medicinos specialistų rengime yra tinkamas ir techninių sričių studentams. Nepriklausomai nuo naudojamų priemonių – pieštuko, kalkuliatoriaus ar pažangių AI technologijų – šis metodas skatina kritinį mąstymą, leidžia gilintis į svarbias detales ir spręsti realaus pasaulio problemas. Dr. Kairiūkštis pabrėžė, kad, nepaisant dirbtinio intelekto populiarumo, svarbu nepamiršti bazinių žmogiškųjų įgūdžių, tokių kaip:

  • Kritinis mąstymas: gebėjimas analizuoti ir priimti sprendimus.
  • Gebėjimas susikaupti: ypač svarbus dirbant su sudėtingomis sistemomis.
  • Komandinio darbo įgūdžiai: būtini efektyviam bendradarbiavimui.

Pasak pranešėjo, „skaitmeninis saviizoliavimas“, kai per daug laiko praleidžiama prie ekranų, mažina gebėjimą bendrauti ir dirbti grupėse. Todėl akademinėje aplinkoje būtina skatinti komandinį darbą, kad studentai ugdytų minkštuosius įgūdžius, padedančius greičiau integruotis į darbo rinką ir prisidėti prie visuomenei reikalingų produktų ir paslaugų kūrimo.

ITHET konferencijos metu pristatyta publikacija parengta kartu su dr. Emmanuel Sphiwe Mhlongo iš Pietų Afrikos Respublikos Vendos universiteto. Ši partnerystė ne tik atspindi tarpkultūrinio bendradarbiavimo svarbą, bet ir pabrėžia tarpdisciplininių projektų naudą. Autoriai ragino kitus konferencijos dalyvius įsitraukti į naujus tarptautinius projektus, skatinančius globalų žinių mainus ir inovacijas.

ITHET 2024 konferencijos metu išryškintos kelios esminės tendencijos, kurios bus svarbios ateities darbo rinkoje:

  • Technologiniai įgūdžiai: dirbtinio intelekto ir robotikos išmanymas.
  • Minkštieji gebėjimai: kritinis mąstymas, komandinio darbo ir bendravimo įgūdžiai.
  • Nuolatinis mokymasis: gebėjimas prisitaikyti ir įgyti naujų žinių greitai besikeičiančioje aplinkoje.

Konferencijos metu buvo akcentuota, kad technologijos gali palengvinti daugelį procesų, tačiau jos nepakeis žmogaus kūrybingumo, empatijos ir gebėjimo priimti strateginius sprendimus. ITHET 2024 konferencija įkvėpė dalyvius ieškoti naujų mokymo metodų, bendradarbiauti globaliu mastu ir formuoti ateities specialistus, gebančius kurti inovatyvius sprendimus bei prisitaikyti prie nuolat kintančių aplinkybių.