Praėjusią savaitę į Technologijų fakultetą sugužėjo tiksliaisiais mokslais suinteresuoti jaunuoliai iš tolimųjų Lietuvos kraštų. Susitikime su Pramonės inžinerijos ir robotikos katedros lektorių komanda lankėsi Visagino „Žiburio“ pagrindinės mokyklos 8–10 klasių ir Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos 8 klasės moksleiviai. Mokslo sričių ir studijų pristatymas, studijų erdvių apžvalga bei prie įprastos studentų rutinos leidęs prisiliesti seminaras – veiklos, į kurias įsitraukus moksleiviams, pastarieji turėjo galimybę susidaryti išsamesnį vaizdą apie inžinerijos ir technologijų mokslus.

Pirmoje susitikimo dalyje Pramonės inžinerijos ir robotikos katedros vedėjas Vytautas Čapas susirinkusiuosius supažindino su kuruojamomis studijų programomis, norintiems aptariamas studijas rinktis ateityje keliamais reikalavimais. Taip pat pristatė, kokios žinios ir įgūdžiai yra įgyjami studijose, kokios egzistuoja praktikos galimybės ir įsidarbinimo perspektyvos baigus studijas. Katedros laboratorijų vedėjas Igor Šajev jaunuoliams pristatė studentų kūrybines erdves bei turimą įrangą. Vedėjas trumpai aptarė keleto pademonstruotų sistemų struktūrą, naudojamus komponentus ir jų veikimo principus bei papasakojo apie kolegijos absolventų ir jų vadovų parengtus realius stendinius projektus.

Kiek vėliau lektorius Danielius Adomaitis jauniesiems moksleiviams skaitė seminarą „Pasaulis robotų akimis 2022 – įdomioji teorija“. Svečiai išgirdo daugybę vertingos informacijos apie šiuolaikinių robotų funkcines galimybes, tarp pastarųjų ir žmonių atrandamus panašumus bei techninius niuansus: robotų ir įvairios paskirties valdymo sistemų struktūrą, aplinkos duomenų fiksavimo jutiklinę įrangą, robotų techninių vykdymo įtaisų paskirtį, valdiklių reikšmę automatikos sistemoms ir jų programavimo ypatumams. Moksleivių dėmesys buvo kreipiamas į matematikos, fizikos ir informacinių technologijų dalykų žinių reikalingumą, siekiant tinkamai pasiruošti aptariamų mokslų studijoms.

Susitikimą su jaunuoliais katedros komanda užbaigė kūrybinėmis dirbtuvėmis, kuriose apsilankę moksleiviai sprendė sankryžos šviesoforo valdymo užduotį. Išklausę trumpą instruktažą, dirbtuvių dalyviai turėjo teisingai parinkti programuojamo loginio valdiklio programos parengimui reikalingus elementus ir juos sujungti tarpusavyje. Geriausiai užduotį atlikusiems moksleiviams katedros vedėjas įteikė simbolines Kauno kolegijos dovanas.

Įprastai, būdami 10-oje klasėje moksleiviai renkasi dalykus, kuriuos mokysis vyresnėse klasėse, tad yra labai svarbu kuo anksčiau pažinti skirtingas mokslų sritis ir tikslingai veikti, siekiant išsikeltų tikslų.