Kauno kolegijos Informatikos, inžinerijos ir technologijų fakulteto tyrėjai birželio 6 dieną dalyvavo teminiuose mokymuose „Kaip atpažinti MTEP paslaugas/darbus (Frascati 2015)?“. Renginys buvo skirtas gilinti tyrėjų supratimą apie mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) veiklų identifikavimą, įforminimą ir jų reikšmę mokslo ir verslo aplinkoje.
Mokymus vedė doc. dr. Artūras Jakubavičius – Vilnius Tech profesorius, socialinių mokslų daktaras, ilgametis inovacijų vadybos ekspertas. Jis dalijosi savo daugiau kaip 25 metų patirtimi MTEP srityje, pristatydamas aktualiausius teorinius principus, pagrįstus Frascati vadovo (2015) nuostatomis.
Teorinės žinios – pagrindas tyrėjo veiklai
Mokymų metu fakulteto tyrėjai buvo supažindinti su pagrindiniais MTEP veiklos tipais: fundamentiniais, taikomaisiais tyrimais bei eksperimentine plėtra. Pranešėjas detaliai aptarė, kokie kriterijai lemia, ar tam tikra veikla gali būti laikoma MTEP, kokie dokumentavimo reikalavimai taikomi ir kaip tai susiję su mokslo institucijų finansavimu bei tyrėjų veiklos vertinimu.
Dirbtuvės: teorija pritaikyta praktikoje
Antroji seminaro dalis buvo skirta praktinėms dirbtuvėms, kuriose tyrėjai aktyviai taikė įgytas žinias. Pasirinkę savo tyrimų tematikas, jie rengė MTEP užduočių aprašus, vadovaudamiesi Frascati vadovo principais. Ši praktinė veikla leido giliau įsigilinti į MTEP veiklų struktūrą ir išmokti jas tiksliai apibrėžti bei pagrįsti.
Bendras tikslas – kokybiška tyrimų veikla
Mokymai tapo svarbia iniciatyva siekiant užtikrinti, kad fakulteto vykdomi tyrimai būtų ne tik aktualūs ir inovatyvūs, bet ir atitiktų tarptautinius MTEP standartus. Toks sistemingas požiūris padeda ne tik tiksliau vertinti tyrimų veiklas, bet ir atveria platesnes galimybes mokslo ir verslo bendradarbiavimui, finansavimo pritraukimui bei institucijų konkurencingumui stiprinti.
Aktualumas – augančiam mokslo vaidmeniui ir tarptautiniams reikalavimams
Šie mokymai ypač aktualūs šiandienos kontekste, kai mokslo ir studijų institucijos vis labiau orientuojasi į kokybišką tyrimų veiklą, grįstą aiškiais, tarptautiniu mastu pripažintais kriterijais. Gebėjimas tiksliai identifikuoti ir pagrįsti MTEP veiklas yra svarbus ne tik vidiniam institucijų veiklos planavimui, bet ir išorinei komunikacijai, partnerystėms su verslu bei finansavimo galimybių plėtrai. Tai tampa esminiu įgūdžiu kiekvienam tyrėjui, siekiančiam, kad jo darbas būtų vertinamas sistemiškai ir strategiškai.
Nuoširdžiai dėkojame doc. dr. Artūrui Jakubavičiui už skirtą laiką, profesionalų žinių pasidalijimą ir vertingas įžvalgas, kurios prisidėjo prie mūsų tyrėjų kompetencijų stiprinimo ir praktinių gebėjimų ugdymo.