{"id":27303,"date":"2025-07-02T14:29:05","date_gmt":"2025-07-02T11:29:05","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/?p=27303"},"modified":"2025-07-03T14:18:48","modified_gmt":"2025-07-03T11:18:48","slug":"kurybiskumas-ir-verslumas-naujoji-darbo-rinkos-valiuta-kaip-siandien-ugdomos-ateities-kompetencijos","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/kurybiskumas-ir-verslumas-naujoji-darbo-rinkos-valiuta-kaip-siandien-ugdomos-ateities-kompetencijos\/","title":{"rendered":"K\u016brybi\u0161kumas ir verslumas \u2013 naujoji darbo rinkos valiuta: kaip \u0161iandien ugdomos ateities kompetencijos"},"content":{"rendered":"

Europos u\u017eimtumo tarnyb\u0173 bendradarbiavimo tinklas (EURES) skelbia, kad \u012fsidarbinimo galimybes naujai besiformuojan\u010dioje darbo rinkos aplinkoje gerokai padidins tokie \u012fg\u016bd\u017eiai kaip k\u016brybinis, analitinis m\u0105stymas, lyderyst\u0117, technologinis ra\u0161tingumas ir kiti.<\/p>\n

Kauno kolegijos atstovai sutinka, kad verslumo ir k\u016brybi\u0161kumo kompetencijos \u0161iandien reikalingos kone vis\u0173 sri\u010di\u0173 atstovams ir gali \u017eenkliai prisid\u0117ti prie s\u0117kmingos karjeros.<\/p>\n

K\u016brybi\u0161kumas \u2013 praktinis \u012frankis<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/a>
Karolina Bari\u0161auskien\u0117<\/figcaption><\/figure>\n

Kauno kolegijos Verslo fakulteto lektor\u0117 Karolina Bari\u0161auskien\u0117 pa\u017eymi, kad\u00a0Pardavim\u0173 ir marketingo<\/strong><\/a>\u00a0studentams k\u016brybin\u0117s id\u0117jos leid\u017eia i\u0161siskirti, pritraukti auditorij\u0105 ir kurti emocin\u012f ry\u0161\u012f, o tai \u0161iandien svarbiau nei bet kada, ypa\u010d populiar\u0117jant dirbtinio intelekto (DI) \u012frankiams.<\/p>\n

\u201eGyvename d\u0117mesio ekonomikoje, kur visi kovoja d\u0117l keli\u0173 sekund\u017ei\u0173 auditorijos d\u0117mesio. Nors dirbtinis intelektas atveria nauj\u0173 galimybi\u0173, kartu jis riboja \u017emogaus k\u016brybinius sprendimus. Ta\u010diau geri marketingo ar pardavim\u0173 specialistai nebijo eksperimentuoti ir rizikuoti \u2013 k\u016brybi\u0161kumas tampa pagrindiniu \u012frankiu testuojant naujas id\u0117jas, turinio formatus ar pardavimo b\u016bdus\u201c, \u2013 sako K. Bari\u0161auskien\u0117.<\/p>\n

Ji priduria, kad k\u016brybi\u0161kumas taip pat leid\u017eia rasti nestandartinius sprendimus netik\u0117tose situacijose \u2013 nuo komunikacijos krizi\u0173 iki besikei\u010dian\u010di\u0173 vartotoj\u0173 \u012fpro\u010di\u0173: \u201eTrumpai tariant, k\u016brybi\u0161kumas padeda patraukti d\u0117mes\u012f ir kurti ry\u0161\u012f su auditorija, o verslumas ir pardavim\u0173 \u012fg\u016bd\u017eiai \u2013 paversti j\u012f rezultatais. Specialistai, gebantys derinti \u0161ias kompetencijas, turi pla\u010dias karjeros perspektyvas.<\/p>\n

Ji atskleid\u017eia, kad Pardavim\u0173 ir marketingo studij\u0173 programos studentams \u0161iuo metu Antrepreneryst\u0117s modulyje naudojant k\u016brybi\u0161kumo metodus ir \u012frankius, suteikiama galimyb\u0117 kurti bei vystyti inovacijas, \u012fgyvendinti inovatyvias verslo strategijas, tinkamai komunikuoti j\u0173 vert\u0119 verslo partneriams, investuotojams ir pla\u010diajai visuomenei. K. Bari\u0161auskien\u0117 taip pat pabr\u0117\u017eia, kad k\u016brybi\u0161kumas \u2013 praktinis \u012frankis, ugdomas tik i\u0161bandant metodus paskait\u0173 ir seminar\u0173 metu.<\/p>\n

\u201eTikslas \u2013 ne grandiozinis rezultatas, o \u012fg\u016bd\u017ei\u0173 lavinimas. \u017dinant, kad bent trimis k\u016brybiniais metodais galima i\u0161spr\u0119sti i\u0161\u0161\u016bk\u012f, sukurti marketingo kampanijos id\u0117j\u0105 ar rasti sprendim\u0105 \u2013 \u017einios tampa prakti\u0161kos ir lengvai pritaikomos tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime\u201c, \u2013 sako Kauno kolegijos lektor\u0117.<\/p>\n

Saugi erdv\u0117 eksperimentuoti, augti ir pasiruo\u0161ti realiam darbui<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/a>
Gabija Marcinonyt\u0117<\/figcaption><\/figure>\n

Kauno kolegijos absolvent\u0117s, \u201eKosmelita\u201c rinkodaros vadybinink\u0117s ir UGC k\u016br\u0117jos Gabijos Marcinonyt\u0117s nuomone, \u0161iandien k\u016brybi\u0161kumas ir verslumas \u2013 kompetencijos, b\u016btinos kiekvienam socialini\u0173 tinkl\u0173 specialistui.<\/p>\n

\u201eSocialini\u0173 tinkl\u0173 pasaulis kei\u010diasi grei\u010diau nei bet kada \u2013 vartotoj\u0173 d\u0117mesys trump\u0117ja, algoritmai kei\u010diasi, o konkurencija d\u0117l auditorijos d\u0117mesio auga. K\u016brybi\u0161kumas \u2013 tai mano kasdienis \u012frankis, padedantis kurti turin\u012f, kuris yra ne tik gra\u017eus ar informatyvus, bet ir \u012ftraukia, skatina reaguoti ir dalintis\u201c, \u2013 sako G. Marcinonyt\u0117.<\/p>\n

Tuo tarpu verslumo kompetencija, pasak Kauno kolegijos absolvent\u0117s, leid\u017eia jai matyti bendr\u0105 paveiksl\u0105 \u2013 kod\u0117l vykdoma viena ar kita kampanija, kokie tikslai slypi u\u017e skai\u010di\u0173 ir \u012fra\u0161\u0173.<\/p>\n

\u201eAnalizuoju rezultatus, testuoju naujus formatus, taikau \u012f\u017evalgas praktikoje. Verslumas man padeda dr\u0105siai si\u016blyti naujas id\u0117jas, ie\u0161koti partnerys\u010di\u0173 ar net kurti strateginius sprendimus, kurie atne\u0161a reali\u0105 naud\u0105 verslui\u201c, \u2013 \u0161ios kompetencijos svarb\u0105 \u012fvardina G. Marcinonyt\u0117.<\/p>\n

Kaip vien\u0105 vertingiausi\u0173 studij\u0173 patir\u010di\u0173 ji i\u0161skiria darb\u0105 su realiomis reklamin\u0117mis kampanijomis: \u201eTur\u0117jome galimyb\u0119 kurti sprendimus tikriems preki\u0173 \u017eenklams, analizuoti j\u0173 auditorijas, planuoti komunikacij\u0105 bei pateikti id\u0117jas, kurios buvo vertinamos profesional\u0173. Tai leido ne tik i\u0161bandyti save, bet ir suprasti, kaip veikia \u0161is procesas.\u201c<\/p>\n

Kaip dar vien\u0105 privalum\u0105 G. Marcinonyt\u0117 i\u0161skiria \u012f \u0161iuolaikin\u0119 darbo rink\u0105 orientuotas studijas, kuri\u0173 metu buvo mokomasi dirbti ne tik su Lietuvos, bet ir u\u017esienio rinka \u2013 analizuoti skirtingus vartotoj\u0173 elgsenos modelius, komunikacijos stili\u0173 bei strategijas \u012fvairiose kult\u016brin\u0117se aplinkose.<\/p>\n

\u201eApskritai, studijos man buvo ne tik \u017eini\u0173 \u0161altinis, bet ir saugi erdv\u0117 eksperimentuoti, augti ir pasiruo\u0161ti realiam darbui \u2013 su visais jo i\u0161\u0161\u016bkiais ir galimyb\u0117mis\u201c, \u2013 mintimis dalinasi Kauno kolegijos absolvent\u0117.<\/p>\n

 <\/p>\n

Inovatyvus po\u017ei\u016bris \u012f turizmo specialist\u0173 rengim\u0105: k\u016brybi\u0161kumo ir verslumo svarba<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/a><\/figure>\n

Au\u0161ra Lioran\u010dait\u0117-\u0160ukien\u0117<\/p>\n

Kauno kolegijos Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros lektor\u0117 Au\u0161ra Lioran\u010dait\u0117-\u0160ukien\u0117 atskleid\u017eia \u2013 k\u016brybi\u0161kumas ir verslumas padeda turizmo specialistams greitai reaguoti \u012f netipines situacijas \u2013 nuo pasikeitusio kliento poreikio iki ekstremaliai pakitusi\u0173 aplinkybi\u0173. \u0160ios kompetencijos, pasak jos, leid\u017eia kurti i\u0161skirtinius produktus, i\u0161naudoti vietos kult\u016bros i\u0161teklius ir formuoti \u012fsimintinas patirtis, kuri\u0173 vis labiau ie\u0161ko ir vertina \u0161iandieninis turistas.<\/p>\n

\u201eBe to, jos b\u016btinos tiems, kurie renkasi laisvai samdomo specialisto keli\u0105 \u2013 geb\u0117jimas m\u0105styti strategi\u0161kai ir nestandarti\u0161kai tampa esmine s\u0117km\u0117s s\u0105lyga\u201c, \u2013 sako A. Lioran\u010dait\u0117-\u0160ukien\u0117.<\/p>\n

Ji pa\u017eymi, kad\u00a0Turizmo ir vie\u0161bu\u010di\u0173 vadybos studij\u0173 programoje<\/strong><\/a>\u00a0didelis d\u0117mesys skiriamas praktiniam ugdymui: studentai analizuoja realius atvejus, kuria paslaug\u0173 koncepcijas, planuoja turizmo mar\u0161rutus. Projektiniai darbai, k\u016brybin\u0117s u\u017eduotys bei tarpdalykiniai moduliai skatina ie\u0161koti netradicini\u0173 sprendim\u0173 ir taikyti verslumo principus prakti\u0161kai. Taip pat rengiami susitikimai su turizmo ir svetingumo verslo atstovais, kurie perteikia aktualiausias rinkos tendencijas.<\/p>\n

Student\u0173 k\u016brybi\u0161kumui lavinti, anot A. Lioran\u010dait\u0117s-\u0160ukien\u0117s, didel\u012f poveik\u012f daro tarptautiniai projektai, tokie kaip \u201eNordplus\u201c ar \u201eErasmus+\u201c intensyviosios programos, kuriose studentai dirba mi\u0161riose komandose ir ie\u0161ko sprendim\u0173 realiems i\u0161\u0161\u016bkiams.<\/p>\n

\u201eTaip pat \u2013 k\u016brybiniai konkursai ir simuliacijos, organizuojami m\u016bs\u0173 socialini\u0173 partneri\u0173 ir kuriuose kuriami inovatyv\u016bs turizmo produktai. Galiausiai, baigiam\u0173j\u0173 darb\u0173 rengimas da\u017enai tampa proga \u012fgyvendinti originali\u0105 id\u0117j\u0105, paremt\u0105 tiek k\u016brybi\u0161kumu, tiek rinkos analize\u201c, \u2013 priduria lektor\u0117.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Bernardas Ma\u010derauskas<\/figcaption><\/figure>\n

Turizmo ir vie\u0161bu\u010di\u0173 vadybos studij\u0173 programos absolventas Bernardas Ma\u010derauskas \u0161iuo metu dirba tarptautin\u0117je \u012fmon\u0117je \u201eDRCT aero\u201c, kuri specializuojasi NDC (angl.\u00a0New Distribution Capability<\/em>) sprendim\u0173 agregavime kelioni\u0173 agent\u016broms. \u010cia jis u\u017eima pardavim\u0173 specialisto pareigas Baltijos \u0161ali\u0173 regione.<\/p>\n

\u201eVerslumas ir k\u016brybi\u0161kumas mano darbe atsiskleid\u017eia per geb\u0117jim\u0105 generuoti naujas id\u0117jas. K\u016brybi\u0161kum\u0105 studij\u0173 metu lavino \u012fvair\u016bs moduliai, ypa\u010d \u2013 baigiamasis darbas, o pats studij\u0173 laikotarpis parod\u0117, kaip i\u0161 tikr\u0173j\u0173 sukasi turizmo ir kelioni\u0173 pasaulis. Be to, \u0161ias kompetencijas padeda ugdyti geb\u0117jimas greitai prisitaikyti prie poky\u010di\u0173, nebijoti klysti ir priimti rizik\u0105, spr\u0119sti problemas, dirbti komandoje, komunikuoti bei dom\u0117tis naujov\u0117mis\u201c, \u2013 pasakoja B. Ma\u010derauskas.<\/p>\n

Jis d\u017eiaugiasi, kad studijos Kauno kolegijoje, dalyvavimas papildomose veikloje pad\u0117jo tobulinti ne tik taip reikalingus verslumo ir k\u016brybi\u0161kumo kompetencijas, bet ir formavo kritin\u012f m\u0105stym\u0105, komunikacijos \u012fg\u016bd\u017eius, geb\u0117jim\u0105 dirbti komandoje.<\/p>\n

Kauno kolegija i\u0161siskiria pla\u010diu studij\u0173 program\u0173 spektru \u2013 Verslo, Medicinos, Informatikos, in\u017einerijos ir technologij\u0173, Men\u0173 ir ugdymo, Alytaus fakultetuose ir Taurag\u0117s skyriuje realizuojama per 60 studij\u0173 program\u0173 \u2013 nuo informatikos, in\u017einerijos ir technologij\u0173 iki men\u0173, socialini\u0173 moksl\u0173 ir medicinos.<\/em><\/p>\n

Stojantieji \u0161iemet gali rinktis ir naujas studij\u0173 programas \u2013 \u017daliosios energetikos in\u017einerij\u0105, Verslo duomen\u0173 analitik\u0105, Teis\u0117s ir duomen\u0173 apsaug\u0105, Vaidyb\u0105, Sistem\u0173 administravim\u0105.<\/em><\/p>\n

Studij\u0173 programos yra sudarytos taip, kad besimokantieji per studij\u0173 laikotarp\u012f \u012fgyt\u0173 tvirtas teorines \u017einias ir maksimaliai i\u0161lavint\u0173 praktinius \u012fg\u016bd\u017eius. Praktinis rengimas sudaro ma\u017eiausiai tre\u010ddal\u012f studij\u0173 programos apimties.<\/em><\/p>\n

Baigusieji studijas Kauno kolegijoje \u012fgyja profesinio bakalauro laipsn\u012f. Profesinio bakalauro kvalifikacin\u012f laipsn\u012f \u017eymintis diplomas s\u0117kmingai baigusiems studij\u0173 program\u0105 gali b\u016bti i\u0161duodamas tik tos auk\u0161tosios mokyklos, kurios veikl\u0105 Studij\u0173 kokyb\u0117s vertinimo centras \u012fvertino teigiamai.<\/em><\/p>\n

Daugiau informacijos apie studijas Kauno kolegijoje \u2013<\/em>\u00a0\u010dia<\/em><\/strong><\/a>.<\/em><\/p>\n

Straipsnis publikuotas lrytas.lt<\/a><\/em><\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Europos u\u017eimtumo tarnyb\u0173 bendradarbiavimo tinklas (EURES) skelbia, kad \u012fsidarbinimo galimybes naujai besiformuojan\u010dioje darbo rinkos aplinkoje gerokai padidins tokie \u012fg\u016bd\u017eiai kaip k\u016brybinis, analitinis m\u0105stymas, lyderyst\u0117, technologinis ra\u0161tingumas ir kiti. Kauno kolegijos atstovai sutinka, kad verslumo ir k\u016brybi\u0161kumo kompetencijos \u0161iandien reikalingos kone vis\u0173 sri\u010di\u0173 atstovams ir gali \u017eenkliai prisid\u0117ti prie s\u0117kmingos karjeros. K\u016brybi\u0161kumas \u2013 praktinis \u012frankis Karolina […]<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":26116,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[76,38],"class_list":["post-27303","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-naujienos","tag-pardavimai-ir-marketingas","tag-turizmo-ir-viesbuciu-vadyba"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27303","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=27303"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27303\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":27311,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27303\/revisions\/27311"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media\/26116"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27303"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=27303"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27303"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}