{"id":27016,"date":"2025-04-30T10:28:53","date_gmt":"2025-04-30T07:28:53","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/?p=27016"},"modified":"2025-05-21T16:11:42","modified_gmt":"2025-05-21T13:11:42","slug":"kurybiniai-sprendimai-per-72-valandas-ideapoint-tarptautines-kurybines-dirbtuves","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/kurybiniai-sprendimai-per-72-valandas-ideapoint-tarptautines-kurybines-dirbtuves\/","title":{"rendered":"K\u016brybiniai sprendimai per 72 valandas: \u201eideaPoint\u201c tarptautin\u0117s k\u016brybin\u0117s dirbtuv\u0117s"},"content":{"rendered":"
Kaip gimsta id\u0117jos, kai sprendimai privalo veikti grei\u010diau nei abejon\u0117s? Atsakymo \u012f \u0161\u012f klausim\u0105 baland\u017eio 9\u201311 dienomis ie\u0161kojo daugiau nei 200 student\u0173, d\u0117stytoj\u0173 ir tarptautini\u0173 sve\u010di\u0173, susirinkusi\u0173 \u012f Kauno kolegijoje vykusias \u201eideaPoint\u201c k\u016brybines dirbtuves.<\/strong><\/p>\n \u0160ios dirbtuv\u0117s \u2013 tarptautin\u0117s savait\u0117s \u201eBuilding Resilience and Networks for the Digital Future\u201c dalis. Dalyviai dirbo keturiose srityse: tvarumo, duomen\u0173 valdymo, tarptautinio bendradarbiavimo ir psichologin\u0117s gerov\u0117s stiprinimo. Dirbtuvi\u0173 pagrindu tapo dizaino m\u0105stymo metodika, kuri yra inovacij\u0173 k\u016brimo procesas, kil\u0119s i\u0161 Stanfordo universiteto, pla\u010diai taikomas technologij\u0173, verslo bei \u0161vietimo srityse. Pasirinkta\u00a0 metodika grind\u017eiama giliu vartotoj\u0173 poreiki\u0173 supratimu, k\u016brybiniu id\u0117j\u0173 generavimu, sprendim\u0173 prototipavimu, testavimu realiose situacijose. Tokia strukt\u016bra leido dalyviams nuosekliai analizuoti aktualias problemas, kuriant \u012fgyvendinamus sprendimus.<\/span><\/p>\n K\u016brybini\u0173 dirbtuvi\u0173 metu dalyvius lyd\u0117jo fasilitator\u0117 Dovil\u0117 Gai\u017eauskien\u0117, dalyvaujamojo dizaino ekspert\u0117, inovacij\u0173 konsultant\u0117 ir Performatyvaus dizaino asociacijos \u012fk\u016br\u0117ja. Pasitelkdama ilgamet\u0119 patirt\u012f k\u016brybini\u0173 proces\u0173 valdymo ir dizaino metodik\u0173 taikymo srityje, ji pad\u0117jo dalyviams i\u0161laisvinti k\u016brybin\u012f m\u0105stym\u0105, skatindama ie\u0161koti netradicini\u0173 sprendim\u0173 riboto laiko s\u0105lygomis.<\/span><\/p>\n \u201eSvarb\u016bs poky\u010diai gali ir turi prasid\u0117ti nuo man\u0119s ir mano komandos. Trumpalaikiai k\u016brybiniai eksperimentai leid\u017eia patirti ma\u017eas pergales ir stiprina pasitik\u0117jim\u0105 savimi\u201c, \u2013 sako D. Gai\u017eauskien\u0117. Kalb\u0117dama apie k\u016brybi\u0161kumo svarb\u0105 \u0161iuolaikiniame pasaulyje, ji pa\u017eymi: \u201eK\u016brybi\u0161kumas, tai b\u016bdas i\u0161likti optimistams \u0161iais neramiais laikais, b\u016bdas jud\u0117ti \u012f priek\u012f ir telkti \u017emones aplink save kuriant pozityvesn\u0119 ateit\u012f.\u201c Anot D. Gai\u017eauskien\u0117s, k\u016brybi\u0161kumas n\u0117ra \u012fgimtas talentas, o geb\u0117jimas, kur\u012f galima kryptingai lavinti: \u201eK\u016brybi\u0161kumas tikrai gali b\u016bti lavinamas. Tam reikia nuolatinio smalsumo, nauj\u0173 patir\u010di\u0173 ir s\u0105moningo sav\u0119s \u012ftraukimo \u012f nepa\u017e\u012fstamas situacijas.\u201c<\/span><\/p>\n Dirbtuvi\u0173 procesams taip pat vadovavo patyrusios fasilitator\u0117s i\u0161 <\/span>Tamper\u0117s <\/span>taikom\u0173j\u0173 moksl\u0173 universiteto (TAMK, Suomija) \u2013 Tiina Koskiranta ir Kaisa Kokko. TAMK yra vienas did\u017eiausi\u0173 taikom\u0173j\u0173 moksl\u0173 universitet\u0173 Suomijoje, gars\u0117jantis stipriomis verslumo ugdymo programomis, inovacij\u0173 skatinimu ir glaud\u017eiu bendradarbiavimu su verslo sektoriumi. Universitetas aktyviai prisideda prie startuoli\u0173 ekosistem\u0173 vystymo ir kuria praktinio mokymo modelius, padedan\u010dius studentams \u012fgauti realias verslo k\u016brimo patirtis.<\/span><\/p>\n Tiina Koskiranta \u2013 verslumo ugdymo ekspert\u0117, turinti daugiau nei 20 met\u0173 patirt\u012f auk\u0161tajame moksle, inovacij\u0173 ekosistem\u0173 k\u016brime ir tarptautini\u0173 projekt\u0173 valdyme. Kaisa Kokko \u2013 \u017emogi\u0161k\u0173j\u0173 i\u0161tekli\u0173 vystymo ir komand\u0173 kou\u010dingo specialist\u0117, padedanti organizacijoms kurti inovatyvius produktus ir stiprinti klient\u0173 orientacij\u0105. \u201eKaip patyrusioms fasilitator\u0117ms, mums buvo teigiama staigmena matyti, kaip motyvuotai ir entuziastingai komandos pri\u0117m\u0117 dizaino m\u0105stymo metodik\u0105. Student\u0173 ir darbuotoj\u0173 derinys komandose puikiai pasiteisino\u201c, \u2013 sako T. Koskiranta ir K. Kokko.<\/span><\/p>\n Finalin\u0119 dien\u0105 dirbtuves vainikavo pristatymai, kuri\u0173 metu net 11 komand\u0173 pademonstravo savo kurtas id\u0117jas auditorijai. Dalyvi\u0173 projektai atspind\u0117jo plat\u0173 tem\u0173 spektr\u0105, buvo si\u016blomos inovatyvios platformos studentams su negalia, skatinan\u010dios mokymosi prieinamum\u0105, kuriamos program\u0117l\u0117s, padedan\u010dios suvaldyti skaitmenin\u012f i\u0161sibla\u0161kym\u0105 ir stiprinti produktyvum\u0105, modeliuojami pasauliniai mokslini\u0173 tyrim\u0173 tinklai, palengvinantys tarptautin\u012f bendradarbiavim\u0105, vystomos id\u0117jos, kaip pasitelkus gamtos terapij\u0105 pagerinti karo pab\u0117g\u0117li\u0173 emocin\u0119 gerov\u0119.<\/span><\/p>\n K\u016brybi\u0161kumas atsispind\u0117jo tiek tem\u0173 pasirinkime, tiek sprendim\u0173 \u012fgyvendinimo b\u016bduose nuo dirbtiniu intelektu paremt\u0173 asmenini\u0173 asistent\u0173 iki socialini\u0173 iniciatyv\u0173, stiprinan\u010di\u0173 bendruomeni\u0161kum\u0105 skirtingose visuomen\u0117s grup\u0117se. Vertindama komand\u0173 darb\u0105, Dovil\u0117 Gai\u017eauskien\u0117 pa\u017eym\u0117jo, kad net esant laiko spaudimui, dalyviai geb\u0117jo per\u017eengti abstrak\u010dius i\u0161\u0161\u016bkius bei sukurti asmeni\u0161kai prasmingus sprendimus. \u201eProcesas reikalavo greit\u0173 sprendim\u0173, kas gal\u0117jo kai kuriems b\u016bti i\u0161\u0161\u016bkis, ta\u010diau mat\u0117si, kad komandos sugeb\u0117jo pereiti nuo abstrak\u010di\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173 prie asmeni\u0161kai svarbi\u0173 id\u0117j\u0173\u201c, \u2013 sako D. Gai\u017eauskien\u0117.<\/span><\/p>\n Rengin\u012f apibendrindama, Verslumo ir k\u016brybi\u0161kumo centro \u201eideaPoint\u201c vadov\u0117 Goda Kacilevi\u010di\u016bt\u0117 pabr\u0117\u017e\u0117 k\u016brybi\u0161kumo svarb\u0105 \u0161iuolaikiniame pasaulyje: \u201eGalime pasid\u017eiaugti, kad Kauno kolegijos renginiuose vis didesnis d\u0117mesys skiriamas k\u016brybi\u0161kumui, \u012frankiui, kuris ne tik padeda prisitaikyti prie spar\u010diai besikei\u010dian\u010dio pasaulio, bet ir padeda j\u012f formuoti, atveria naujus kelius. Tikime, kad k\u016brybi\u0161kumas n\u0117ra atsitiktinis impulsas, tai nuolatinis procesas, kur\u012f galima i\u0161mokti suvaldyti, tod\u0117l taip atkakliai j\u012f diegiame savo studentams. D\u017eiugu, kad \u0161\u012f kart\u0105 savo patirtimi gal\u0117jome pasidalinti ne tik su savo bendruomene \u2013 darbuotojais ir studentais, bet ir su u\u017esienio partneriais, kurie tikino namo i\u0161sive\u017eantys naudingas pa\u017eintis, naujus metodus ir \u012fkv\u0117pim\u0105.\u201c\u00a0<\/span><\/p>\n