{"id":22271,"date":"2022-12-13T11:03:41","date_gmt":"2022-12-13T09:03:41","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/?p=22271"},"modified":"2022-12-13T11:20:21","modified_gmt":"2022-12-13T09:20:21","slug":"verslo-fakulteto-tyrejai-nustate-lietuviai-vertina-profesionalias-sveikatingumo-paslaugas-bet-nera-tikri-del-savo-lojalumo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/verslo-fakulteto-tyrejai-nustate-lietuviai-vertina-profesionalias-sveikatingumo-paslaugas-bet-nera-tikri-del-savo-lojalumo\/","title":{"rendered":"Verslo fakulteto tyr\u0117jai nustat\u0117: lietuviai vertina profesionalias sveikatingumo paslaugas, bet n\u0117ra tikri d\u0117l savo lojalumo"},"content":{"rendered":"

88 proc. Lietuvos vartotoj\u0173 teigiamai vertina profesionalias sveikatingumo sektoriaus paslaugas ir yra patenkinti \u0161io sektoriaus darbuotoj\u0173 darbu, ta\u010diau \u0161iuolaikinis klientas \u2013 nusiteik\u0119s i\u0161bandyti naujus potyrius, bet nelink\u0119s prisiri\u0161ti prie tos pa\u010dios organizacijos.<\/strong><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/p>\n

Tokius rezultatus atskleid\u017eia 2021 m. ruden\u012f \u2013 2022 m. pavasar\u012f vykdytas Kauno kolegijos Verslo fakulteto mokslinink\u0173 tyrimas, kurio metu analizuotos sveikatingumo paslaug\u0173 kokyb\u0117s valdymo vertyb\u0117s ir j\u0173 \u012ftaka darbuotoj\u0173 \u012fsitraukimui. Tyrime dalyvavo 405 sveikatinimo paslaug\u0173 vartotoj\u0173, kuri\u0173 dauguma lank\u0117si Bir\u0161tono, Druskinink\u0173 ir Palangos kurortuose.<\/p>\n

Atliekant tyrim\u0105, klient\u0173 buvo pra\u0161oma \u012fvertinti darbuotoj\u0173 aptarnavim\u0105, teikiant sveikatinimo ar SPA paslaugas. Gauti rezultatai atskleid\u0117, kad darbuotoj\u0173 puosel\u0117jamos vertyb\u0117s organizacijoje, atliekant paslaugas, daro tiesiogin\u0119 \u012ftak\u0105 vartotojo po\u017ei\u016briui \u012f sveikatos prie\u017ei\u016bros ir reabilitacijos paslaug\u0173 kokyb\u0119. O vartotoj\u0173 pasitenkinimas priklauso nuo to, kaip darbuotojai atliekamu darbu stiprino klient\u0173 pasitik\u0117jim\u0105 pasirinkta \u012fstaiga ir kiek atmosfera, kurioje buvo vykdoma SPA paslauga, buvo saugi ir patikima.<\/p>\n

\u201eGalima daryti prielaid\u0105, kad organizacijos vertybes paslaug\u0173 vartotojai apskritai pastebi ne visada. Prakti\u0161kai tik tokios vertyb\u0117s, kurias galima identifikuoti paslaugos teikimo metu, gali tur\u0117ti \u012ftakos vartotojui tikslingai nusprend\u017eiant, ar pasirinkti tam tikr\u0105 organizacij\u0105\u201c, \u2013 vertindami gautas reik\u0161mes apibendrino tyr\u0117jai.<\/p>\n

Vertyb\u0117s, kuri\u0173 tikisi darbdavys, bet nepastebi klientas <\/strong><\/p>\n

Po tyrimo paai\u0161k\u0117jo, kad tokios sveikatingumo sektoriaus specialist\u0173 vertyb\u0117s kaip pagarba, profesionalumas, atsakomyb\u0117, empatija bei sveikata yra svarbios ir turi tiesiogin\u0117s \u012ftakos vartotoj\u0173 pasitenkinimui paslaug\u0173 kokybe. Ta\u010diau tokios universaliosios asmenin\u0117s savyb\u0117s, kaip ekologi\u0161kumas, tobul\u0117jimas, k\u016brybi\u0161kumas, bendruomeni\u0161kumas ar pilieti\u0161kumas, kuri\u0173, ne retai i\u0161 darbuotoj\u0173 tikimasi, vykdant personalo atrankas, siekiant, kad darbuotojas b\u016bt\u0173 ne tik savo srities specialistas, ma\u017eiau pastebimos vartotoj\u0173 ir da\u017eniausiai suvokiamos kaip ma\u017eiau svarbios.<\/p>\n

Taip pat paai\u0161k\u0117jo, kad vartotojai geriau vertina tok\u012f darbuotojo \u012fsitraukim\u0105, kur\u012f paslaugos teikimo metu pajau\u010dia tiesioginio kontakto metu, o emocinis \u012fsitraukimas daliai vartotoj\u0173 ap\u010diuopiamas sunkiau.<\/p>\n

Vertindami darbuotoj\u0173 \u012fsitraukim\u0105, klientai nurod\u0117, jog Lietuvos sveikatingumo paslaugas teikiantys darbuotojai yra draugi\u0161ki (88 proc.), mandag\u016bs (87,8 proc.), paslaug\u016bs (87,8 proc.), nesielgia \u0161iurk\u0161\u010diai (87 proc.), atsi\u017evelgia \u012f kliento pageidavimus (84,4 proc.), suteikia informacij\u0105 apie teikiam\u0105 paslaug\u0105 (84,4 proc.) ir net 84,2 proc. vartotoj\u0173 sutiko, kad darbuotojas, \u017eino, kokie yra paslaugos gydomieji efektai ir koks galimas paslaugos ar proced\u016bros \u0161alutinis poveikis (82,4 proc.).<\/p>\n

Apie 70 proc. respondent\u0173 sutiko, kad problemos sveikatingumo \u012fstaigose sprend\u017eiamos bendradarbiaujant ir nedelsiant. Apie 80 proc. vartotoj\u0173 nurod\u0117, kad organizacijoje paslaugos suteiktos taip, kaip ir buvo \u017ead\u0117ta, lanks\u010diai, atsi\u017evelgiant \u012f klient\u0173 poreikius.<\/p>\n

Did\u017eioji dalis vartotoj\u0173 (apie 80 proc.) nurod\u0117, jog darbuotojai dirba efektyviai ir greitai, visada yra pasiekiami, kai j\u0173 prireikia klientui, o tai, anot tyr\u0117j\u0173, vartotojams padeda pasijusti svarbiais ir stiprina klient\u0173 pasitik\u0117jim\u0105 pasirinkta organizacija.<\/p>\n

Besilankantys da\u017eniau, atsiliepia palankiau <\/strong><\/p>\n

Be to, po atlikto tyrimo paai\u0161k\u0117jo, jog tie vartotojai, kurie sveikatingumo ir SPA \u012fstaigose lankosi tris ir daugiau kart\u0173 per metus, jas vertina geriau. \u201eVertinant tokius rezultatus, galima manyti, jog besilankantiems re\u010diau tarsi lieka neai\u0161ku, kokios tai paslaugos ir kaip jos bus teikiamos\u201c, \u2013 prielaidas dar\u0117 vartotoj\u0173 elgsenos specialist\u0117, socialini\u0173 moksl\u0173 daktar\u0117 Laima Jesevi\u010di\u016bt\u0117-Ufartien\u0117.<\/p>\n

Pana\u0161\u016bs rezultatai atsispindi ir vartotojams vertinant, ar paslaugos atliekamos tinkamai i\u0161 pirmo karto ir vertinant darbuotoj\u0173 pasiekiamum\u0105. Kai klientas lankosi nebe pirm\u0105 kart\u0105, jam yra gerokai ai\u0161kiau kaip ir kur rasti darbuotojus ir suprasti, kokias paslaugas jie gaus.<\/p>\n

\u201e\u0160ioje vietoje pastebime problem\u0105, sveikatinimo ir SPA paslaugas teikian\u010dios organizacijos tur\u0117t\u0173 stengtis aptarnauti kiekvien\u0105 klient\u0105 tarsi jis ne\u017einot\u0173 nieko, pad\u0117ti jiems susivokti paslaugose, j\u0173 aptarnavime ir pan.\u201c, \u2013 atkreip\u0117 d\u0117mes\u012f Kauno kolegijos Verslo fakulteto docent\u0117 dr. L. Jesevi\u010di\u016bt\u0117-Ufartien\u0117.<\/p>\n

Be to, pana\u0161u, jog \u0161iuolaikinis klientas n\u0117ra link\u0119s prisiri\u0161ti prie tos pa\u010dios organizacijos. Vertindami savo ketinim\u0105 rinktis t\u0105 pa\u010di\u0105 organizacij\u0105, sveikatingumo sektoriaus klientai buvo sant\u016bresni, nei vertindami kitus teiginius. Tai, jog praeityje rinkosi t\u0105 pa\u010di\u0105 organizacij\u0105, ketina j\u0105 rinktis ateityje ar yra pasireng\u0119 pirkti paslaugas i\u0161 tos pa\u010dios organizacijos, visi\u0161kai sutiko tik 29\u201335 proc. respondent\u0173. Nedidel\u012f klient\u0173 lojalum\u0105 organizacijoms rodo ir tai, jog praeityje besirenkan\u010di\u0173 t\u0105 pa\u010di\u0105 organizacij\u0105 buvo 63 proc., o 24 proc. apklaust\u0173j\u0173 nurod\u0117 paslaugas rink\u0119si pirm\u0105 kart\u0105, nes su \u0161iuo teiginiu visi\u0161kai nesutiko.<\/p>\n

Vartotojai buvo atsargesni, vertindami, jog atpa\u017e\u012fsta paslaugas teikian\u010dius darbuotojus (68 proc.), jog organizacijos nuolat pasi\u016blo nauj\u0173 paslaug\u0173 (66 proc.), kad darbuotojai gauna atitinkant\u012f j\u0173 pareigas atlyg\u012f (68 proc.), kad organizacijoje yra geras paslaug\u0173 ir kokyb\u0117s santykis (67 proc.) ir kad kaina u\u017e paslaugas yra priimtina (66 proc.).<\/p>\n

Atsi\u017evelgiant \u012f atlikto tyrimo rezultatus, Kauno kolegijos Verslo fakulteto tyr\u0117jai, siekiantiems gerinti paslaug\u0173 kokyb\u0119 sveikatinimo ir SPA centrams si\u016blo daugiau d\u0117mesio skirti naujoms paslaugoms kurti, tobulinti, stiprinti darbuotoj\u0173 kompetencijas bei pl\u0117toti santykius, kurti klient\u0173 lojalumo skatinimo priemones.<\/strong><\/em><\/p>\n

\"\"Tyrimas inicijuotas, i\u0161girdus pandemijos su\u017eeisto sektoriaus poreik\u012f<\/strong>
\nPoreikis atlikti \u0161\u012f tyrim\u0105 kilo, atsi\u017evelgiant \u012f Nacionalin\u0117s sanatorij\u0173 ir reabilitacijos \u012fstaig\u0173 asociacijos rengiam\u0173 konferencij\u0173 metu nuolat akcentuojam\u0105 klient\u0173 aptarnavimo sanatorijose Lietuvoje minimaliai atliekam\u0173 tyrim\u0173 kiek\u012f. Poreik\u012f paskatino ir paskutini\u0173j\u0173 pandemini\u0173 met\u0173 sukelti sektoriaus i\u0161\u0161\u016bkiai, kai kur\u012f laik\u0105 svetingumo centr\u0173 veikla buvo dalinai ar visi\u0161kai apribota. \u0160iuo metu rinkai atsigaunant, sanatorijoms tenka prisitaikyti prie pasikeitusi\u0173 vartotoj\u0173 poreiki\u0173<\/p>\n

\u201eSveikatinimo ir reabilitacijos paslaug\u0173 kokyb\u0117s gerinimas \u0161iuolaikin\u0117je visuomen\u0117je, kuriai b\u016bdingas sen\u0117jimas, tampa ypa\u010d aktualus. B\u016btinyb\u0117 nagrin\u0117ti sveikatos paslaug\u0173 kokyb\u0119 ne kart\u0105 i\u0161reik\u0161ta tarptautin\u0117se konferencijose, siekiant suprasti, kaip \u0161iame sektoriuje esan\u010dios vertyb\u0117s motyvuoja ir pa\u010dius darbuotojus u\u017etikrinti paslaug\u0173 kokyb\u0119 ir kaip vartotojas \u012fvertina paslaug\u0173 teikimo rezultatus\u201c, \u2013 tyrimo svarb\u0105 ai\u0161kino Kauno kolegijos Verslo fakulteto mokslininkai.<\/p>\n

\u201eLabai d\u017eiaugiam\u0117s, kad Kauno kolegija \u0117m\u0117si \u0161io tyrimo. Lietuvoje ypa\u010d ma\u017eai kalbama apie klient\u0173 aptarnavim\u0105, ir daroma labai ma\u017eai profesionali\u0173 mokslini\u0173 tyrim\u0173 ypa\u010d sveikatinimo srityje. O \u0161i sritis pritraukia sve\u010dius ne tik i\u0161 Lietuvos, bet ir i\u0161 u\u017esienio. Klient\u0173 aptarnavimas yra ypa\u010d svarbus, s\u0117kmingai klient\u0173 patir\u010diai ir tam, kaip jie gr\u012f\u017e\u0119 atsilieps apie Lietuv\u0105. \u0160is tyrimas savoti\u0161kas pasitikrinimas kaip i\u0161 ties\u0173 mums sekasi ir kur tur\u0117tume d\u0117ti akcentus\u201c, \u2013 gaut\u0173 duomen\u0173 reik\u0161m\u0119 \u012fvardijo \u201eEgl\u0117s sanatorijos\u201c pardavim\u0173 ir klient\u0173 aptarnavimo vadov\u0117 Vilt\u0117 Liaugodien\u0117.<\/p>\n

Kauno kolegijos tyr\u0117j\u0173 grup\u0117 planuoja tyrim\u0105 sveikatinimo paslaug\u0173 kokyb\u0117s valdymo kontekste t\u0119sti ir toliau, atliekant palyginam\u0105j\u012f darbuotoj\u0173 ir vartotoj\u0173 nuomoni\u0173 tyrim\u0105, kuris pad\u0117t\u0173 i\u0161siai\u0161kinti skirtumus ir pana\u0161umus tarp darbuotoj\u0173 ir vartotoj\u0173 po\u017ei\u016bri\u0173.<\/p>\n

Straipsnis publikuotas portale \u201eKauno diena\u201c<\/a><\/span><\/strong><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

88 proc. Lietuvos vartotoj\u0173 teigiamai vertina profesionalias sveikatingumo sektoriaus paslaugas ir yra patenkinti \u0161io sektoriaus darbuotoj\u0173 darbu, ta\u010diau \u0161iuolaikinis klientas \u2013 nusiteik\u0119s i\u0161bandyti naujus potyrius, bet nelink\u0119s prisiri\u0161ti prie tos pa\u010dios organizacijos. Tokius rezultatus atskleid\u017eia 2021 m. ruden\u012f \u2013 2022 m. pavasar\u012f vykdytas Kauno kolegijos Verslo fakulteto mokslinink\u0173 tyrimas, kurio metu analizuotos sveikatingumo paslaug\u0173 kokyb\u0117s […]<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":22283,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-22271","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-naujienos"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22271","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=22271"}],"version-history":[{"count":9,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22271\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":22284,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22271\/revisions\/22284"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media\/22283"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=22271"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=22271"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=22271"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}