{"id":22154,"date":"2022-11-29T13:21:43","date_gmt":"2022-11-29T11:21:43","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/?p=22154"},"modified":"2022-11-29T13:32:11","modified_gmt":"2022-11-29T11:32:11","slug":"kauno-kolegijos-tyrejai-kartu-su-tarptautiniais-partneriais-siekia-proverzio-socialinio-verslumo-ugdymo-srityje","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/kauno-kolegijos-tyrejai-kartu-su-tarptautiniais-partneriais-siekia-proverzio-socialinio-verslumo-ugdymo-srityje\/","title":{"rendered":"Kauno kolegijos tyr\u0117jai kartu su tarptautiniais partneriais siekia prover\u017eio socialinio verslumo ugdymo srityje"},"content":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Senstanti visuomen\u0117, socialin\u0117 nelygyb\u0117, klimato kaita, auk\u0161tas jaunimo nedarbo lygis ir pan. \u2013 tai vieni da\u017eniausi\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173, su kuriais vis dar susiduria Europa. Siekiant atpa\u017einti socialines problemas ir siekti poky\u010di\u0173, vis aktualesn\u0117 pasaulyje ir Lietuvoje tampa socialinio verslumo tematika, akcentuojanti verslumo princip\u0173 taikym\u0105, siekiant visuomenin\u0117s naudos, kuriant tvar\u0173, integracin\u012f augim\u0105 bei skatinant socialines naujoves.<\/p>\n

Jau yra pagr\u012fsta, kad siekiant \u012fveikti i\u0161\u0161\u016bkius ir socialines krizes b\u016btent socialinis verslumas turi savyje potencialo atrasti naujus tam skirtus metodus. \u201eSocialin\u0117 antrepreneryst\u0117 yra tam tikra m\u0105stysena, susijusi su atsakinga lyderyste, pla\u010diu po\u017ei\u016briu \u012f pasaul\u012f ir specifini\u0173 savybi\u0173 bei geb\u0117jim\u0173 dariniu. Per tam tikr\u0105 socialin\u012f intelekt\u0105 galima ap\u010diuopti problem\u0105 bei imtis aktyvaus veikimo, ne tik pa\u010diam, bet sutelkiant kitus \u017emones aplink save\u201c, \u2013 teigia Lietuvos socialini\u0173 inovacij\u0173 klasterio bendra\u012fk\u016br\u0117ja ir vadov\u0117 dr. Vilma Popovien\u0117.<\/p>\n

Socialinio verslumo principai Lietuvoje \u2013 vis dar migloti<\/strong><\/p>\n

Nepaisant \u012fvairiapus\u0117s teikiamos naudos, diegiant socialinio verslo koncepcij\u0105 \u012fvairiose \u0161alyse susiduriama su daug kli\u016b\u010di\u0173. Viena i\u0161 da\u017eniausiai pasitaikan\u010di\u0173 \u2013 skirtingai suprantama \u201esocialinio verslumo\u201c samprata visoje Europoje. Kita kli\u016btis, su kuria susiduriama vienu ar kitu lygmeniu, bet nepriklausomai nuo \u0161alies \u2013 verslumo, vadybini\u0173 \u017eini\u0173, \u012fg\u016bd\u017ei\u0173 ir kompetencij\u0173 stoka, kurios yra reikalingos \u0161iai veiklai pl\u0117toti. Lietuvoje apie \u0161\u012f verslo model\u012f iki \u0161iol kalbama miglotai, o socialinio verslo \u012fmoni\u0173 skai\u010dius dar tik pradin\u0117je vystymosi stadijoje. Tod\u0117l \u0161iame kontekste novatoriais laikomos auk\u0161tosios mokyklos, kurios padeda puosel\u0117ti kult\u016brin\u012f, socialin\u012f ir ekonomin\u012f gyvybingum\u0105 bendruomen\u0117se.<\/p>\n

Atspirtis socialiniams i\u0161\u0161\u016bkiams \u2013 novatori\u0161ki metodai auk\u0161tajame moksle<\/strong><\/p>\n

Vis d\u0117lto, net ir auk\u0161tosiose mokyklose socialinio verslumo samprata yra nepakankamai suprantama. Siekiant prisid\u0117ti prie situacijos poky\u010di\u0173, dar prie\u0161 dvejus metus Kauno kolegijos Verslo fakultetas \u0117m\u0117si \u012fgyvendinti \u201eErasmus+\u201c programos auk\u0161tojo mokslo strategin\u0117s partneryst\u0117s projekt\u0105 \u201eDeveloping Social Entrepreneurial Skills in Higher Education\u201c (SEinHE ) (liet. Socialini\u0173 verslumo \u012fg\u016bd\u017ei\u0173 ugdymas auk\u0161tosiose mokyklose<\/em>), siekiant pl\u0117toti supratim\u0105 apie socialin\u012f verslum\u0105 ir jo teikiam\u0105 naud\u0105 bendruomenei, ugdyti d\u0117stytoj\u0173 bei student\u0173 kompetencijas socialinio verslumo ir antrepreneryst\u0117s srityse.<\/p>\n

Projekto metu, bendradarbiaujant su partneriais i\u0161 Thomas More taikom\u0173j\u0173 moksl\u0173 universiteto (Belgija), LAB taikom\u0173j\u0173 moksl\u0173 universiteto (Suomija), Rezekn\u0117s technologij\u0173 akademijos (Latvija) bei Nikosijos universiteto (Kipras) paruo\u0161tos metodin\u0117s priemon\u0117s, o lapkri\u010dio 25 d. siekiant \u0161viesti ir ugdyti akademin\u0119 bendruomen\u0119 socialinio verslumo kontekste, Kauno kolegijoje surengta tarptautinio projekto baigiamoji konferencija, sub\u016brusi Lietuvos bei u\u017esienio auk\u0161tojo mokslo institucij\u0173 ir verslo atstovus susipa\u017einti su sukurtais intelektiniais produktais bei projekto poveikiu auk\u0161tojo mokslo institucijoms.<\/p>\n

Nusta\u010dius socialinio verslumo kompetencij\u0173 tr\u016bkumus, sukurtas bendras mokymosi modelis<\/strong><\/p>\n

\u00a0<\/strong>Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) vadov\u0117 Audron\u0117 Alijo\u0161iut\u0117-Paulauskien\u0117 pabr\u0117\u017eia, kad vienas i\u0161 pasiekim\u0173 \u0161iame projekte \u2013 mokymai d\u0117stytojams, kuriuos reng\u0117 projekte dalyvav\u0119 mokslininkai bei praktikai, o tai, kad tema \u2013aktuali, parod\u0117 dalyvi\u0173 skai\u010dius. \u201eNor\u0117t\u0173si, kad projektas nesibaigt\u0173 ir socialinio verslumo samprata bei id\u0117jos ir toliau likt\u0173 vienu i\u0161 prioritet\u0173 auk\u0161tosiose mokyklose\u201c, \u2013 b\u016btinyb\u0119 pl\u0117toti \u012fg\u016bd\u017ei\u0173 lavinim\u0105 \u0161iame kontekste pabr\u0117\u017eia ji.<\/p>\n

Per pirmuosius bendrai \u012fgyvendinamo Kauno kolegijos ir partnerini\u0173 institucij\u0173 tarptautinio projekto metus buvo atliktas projekte dalyvaujan\u010di\u0173 \u0161ali\u0173 tyrimas apie socialinio verslumo koncepcijos supratim\u0105, kurio metu tirta, kokias kompetencijas, geb\u0117jimus ir \u012fg\u016bd\u017eius, b\u016btinus socialiniam verslumui, \u012fvardina skirtingos suinteresuotosios \u0161alys. Tyrimo metu, pasitelkiant \u012fvairius analiz\u0117s metodus, buvo norima i\u0161siai\u0161kinti egzistuojan\u010dius socialinio verslumo kompetencij\u0173 tr\u016bkumus skirtingose \u0161alyse ir palyginti esam\u0105 situacij\u0105, siekiant sukurti socialinio verslumo kompetencij\u0173 bendro mokymosi model\u012f. Atlikus daugiau nei 60 grupini\u0173 ir individuali\u0173 interviu, gauti tyrimo rezultatai pad\u0117jo suformuoti unikal\u0173 socialinio verslumo kompetencij\u0173 ugdymo auk\u0161tosiose mokyklose integravimo model\u012f, kuriame i\u0161skiriami asmens, grup\u0117s bei auk\u0161tosios mokyklos ekosistemos socialinio verslumo lygmenys.<\/p>\n

\u00a0<\/strong>Edukacini\u0173 priemoni\u0173 rinkinys, skatinantis socialin\u012f ir ekonomin\u012f gyvybingum\u0105<\/strong><\/p>\n

Taip pat, siekiant suteikti naujausias \u017einias bei pristatyti taikomus metodus socialin\u0117s antrepreneryst\u0117s srityje, pasitelkiant toki\u0173 socialinio verslo ekspertini\u0173 \u0161ali\u0173 kaip Belgija bei Suomija patirt\u012f, sukurtas tarpsektoriniu bendradarbiavimu gr\u012fstas socialinio verslumo kompetencij\u0173 ugdymo auk\u0161tosiose mokyklose integravimo modelis. \u0160i\u0105 metodin\u0119 priemon\u0119 sudaro straipsni\u0173 rinkiniai, apra\u0161antys ir iliustruojantys socialinio verslumo bei socialini\u0173 \u012fmoni\u0173 fenomen\u0105 penkiose projekto partneri\u0173 \u0161alyse bei auk\u0161t\u0173j\u0173 mokykl\u0173 socialinio verslumo ekosistemos modelis. \u201eLabai svarbu bendrine kalba tur\u0117ti kelet\u0105 i\u0161vystyt\u0173, efektyviai pritaikyt\u0173 id\u0117j\u0173. B\u016btent \u0161io projekto metu\u00a0 tur\u0117jome galimyb\u0119 bandyti tam tikrus procesus, ie\u0161koti \u012fvairi\u0173 sprendimo b\u016bd\u0173 ir pasid\u017eiaugti interakcija\u201c, \u2013 dalijasi Suomijos LAB taikom\u0173j\u0173 moksl\u0173 universiteto tyr\u0117ja Heidi Myyryl\u00e4inen.<\/p>\n

Projekto metu taip pat sukurtas naujas studij\u0173 dalykas \u201eSocialinis verslumas\u201c, kuris bus integruotas \u012f projekto partneri\u0173 \u2013 auk\u0161t\u0173j\u0173 mokykl\u0173 \u2013 studij\u0173 proces\u0105 kaip pasirenkamasis dalykas, kur\u012f i\u0161klaus\u0119 studentai gaus ECTS kreditus. Studij\u0173 dalykas buvo i\u0161testuotas Latvijoje, vykdant intensyvi\u0105 studij\u0173 savait\u0119. \u201eSvarbu pabr\u0117\u017eti tarpdisciplini\u0161kum\u0105 ir d\u0117stytoj\u0173 suteiktas teorines \u017einias studentams, kurie tai pritaik\u0117, sprend\u017eiant realaus socialinio verslo problemas. D\u017eiaugiuosi, kad \u0161io projekto dalyviai aktyviai \u012fsitrauk\u0117 \u012f teorines ir praktines paskaitas, atne\u0161usias puikius rezultatus\u201c, \u2013 apie pirm\u0105sias socialini\u0173 kompetencij\u0173 integravimo \u012f studij\u0173 proces\u0105 naudas mintimis dalijasi SEinHE projekto vadov\u0117 Vytaut\u0117 Giedraitien\u0117.<\/p>\n

Tikimasi, kad artimoje ateityje projekte dalyvav\u0119 d\u0117stytojai bei studentai \u012fgytomis socialinio verslo srities \u017einiomis ir socialine veikla aktyviai prisid\u0117s prie kult\u016brinio, socialinio bei ekonominio gyvybingumo Lietuvoje ir Europoje puosel\u0117jimo.<\/p>\n

\u0160is projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, \u201eErasmus+\u201c programos l\u0117\u0161omis. \u0160is k\u016brinys atspindi tik autoriaus po\u017ei\u016br\u012f, tod\u0117l Komisija negali b\u016bti laikoma atsakinga u\u017e bet kok\u012f jame pateikiamos informacijos naudojim\u0105.<\/em><\/p>\n

Straipsnis publikuotas portale \u201eKas vyksta Kaune\u201c.<\/a><\/strong>[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column width=”1\/2″][vc_gallery interval=”3″ images=”22160,22159,22157,22156,22164,22165,22166,22167,22168,22169,22170″ img_size=”900×600″ title=”Projekto SEinHE baigiamosios konferencijos akimirkos”][\/vc_column][vc_column width=”1\/2″][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]\"\"\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0\"\"[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n<\/div>","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Senstanti visuomen\u0117, socialin\u0117 nelygyb\u0117, klimato kaita, auk\u0161tas jaunimo nedarbo lygis ir pan. \u2013 tai vieni da\u017eniausi\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173, su kuriais vis dar susiduria Europa. Siekiant atpa\u017einti socialines problemas ir siekti poky\u010di\u0173, vis aktualesn\u0117 pasaulyje ir Lietuvoje tampa socialinio verslumo tematika, akcentuojanti verslumo princip\u0173 taikym\u0105, siekiant visuomenin\u0117s naudos, kuriant tvar\u0173, integracin\u012f augim\u0105 bei skatinant socialines naujoves. Jau […]<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":22155,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-22154","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-naujienos"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22154","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=22154"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22154\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":22172,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/22154\/revisions\/22172"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media\/22155"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=22154"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=22154"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=22154"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}