{"id":16731,"date":"2020-12-16T11:50:47","date_gmt":"2020-12-16T09:50:47","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/?p=16731"},"modified":"2020-12-17T08:38:53","modified_gmt":"2020-12-17T06:38:53","slug":"ziniasklaidoje-demesys-turizmo-ir-laisvalaikio-vadybos-katedros-pletojamam-sportas-visiems-modeliui","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/vf\/ziniasklaidoje-demesys-turizmo-ir-laisvalaikio-vadybos-katedros-pletojamam-sportas-visiems-modeliui\/","title":{"rendered":"\u017diniasklaidoje d\u0117mesys Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros pl\u0117tojamam \u201eSportas visiems\u201c modeliui"},"content":{"rendered":"
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Pirmame projekto etape buvo vykdomi teoriniai ir praktiniai mokymai, antrajame etape organizuotos porodomosios integruoto futbolo ir krep\u0161inio var\u017eybos, kuriose var\u017e\u0117si teoriniuose \/ praktiniuose mokymuose dalyvav\u0119 ne\u012fgali\u0173j\u0173 klub\u0173 nariai bei kiti sporto entuziastai.<\/p>\n \u201e\u012egyvendinant projekto \u201eIntegruotas\u00a0sportas: nuo teorijos iki var\u017eybini\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173\u201c teorines ir praktines veiklas i\u0161siai\u0161kinome, kad vertinant ne\u012fgalaus asmens fizin\u012f aktyvum\u0105 labai svarbi \u017emogaus asmenin\u0117 patirtis bei \u017einios, koks gali b\u016bti aktyvus\u00a0laisvalaikis. Ta\u010diau taip pat reikia suprasti, kad dirbant su ne\u012fgaliaisiais turime b\u016bti motyvuotais mentoriais\u201c, \u2013 pasakoja projekto vadovas, Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros ved\u0117jas dr. Andrius Brusokas.<\/p>\n Pasak dr. A. Brusoko, patirtys leid\u017eia pasteb\u0117ti, kad did\u017eiausia problema yra abejingumas ir motyvacijos stoka prisitaikant ir \u012fgyvendinant inovatyvias pasaulines patirtis, skatinan\u010dias visapusi\u0161k\u0105 asmens integracij\u0105. \u201eSvarbu suprasti, kad integracija nevyksta savaime. Visiems visuomen\u0117s nariams b\u016btina suvokti ir tik\u0117ti, kad visi \u017emon\u0117s yra lygiaver\u010diai. Visi \u0161io svarbaus proceso dalyviai turi b\u016bti pasiruo\u0161\u0119 eiti \u012f kompromisus ir i\u0161bandyti naujas situacijas\u201c, \u2013 neabejoja projekto vadovas.<\/p>\n Projekto tikslas \u2013 tobulinti asmen\u0173, dirban\u010di\u0173 su ne\u012fgaliaisiais, kvalifikacij\u0105, pristatant integruoto sporto form\u0105, kurioje did\u017eiausias d\u0117mesys yra skiriamas procesui, o ne rezultatui. Dr. A. Brusoko teigimu, \u0161io tikslo \u012fgyvendinimui buvo pasirinkti penki skirtingi Lietuvos miestai, kadangi skirtingi regionai leid\u017eia pasiekti platesn\u0119 auditorij\u0105, o \u0161iuose miestuose \u012fsik\u016brusi\u0173 ne\u012fgali\u0173j\u0173 sporto klub\u0173 bei organizacij\u0173 nariai treneriai, vadovai u\u017etikrins projekto t\u0119stinum\u0105.<\/p>\n \u201eIntegruoto sporto pagalba siekiame skatinti lygias galimybes, socialin\u0119 \u012ftraukt\u012f, nepriklausomai nuo \u017emogaus lyties, fizini\u0173, socialini\u0173, ekonomini\u0173 ar kult\u016brini\u0173 skirtum\u0173, sudarant visiems vienodas galimybes b\u016bti fizi\u0161kai aktyviems. \u012egyvendinant \u0161\u012f projekt\u0105 i\u0161girdome daug \u0161ilt\u0173 atsiliepim\u0173. Mokytojai, vadovai, treneriai maloniai nustebo, kad sukurtos integruoto krep\u0161inio ir futbolo taisykl\u0117s yra ai\u0161kios bei lengvai suprantamos. Sutar\u0117me visada konsultuoti ir toliau dalintis sukaupta patirtimi\u201c, \u2013 apie tolimesnes bendradarbiavimo perspektyvas kalba dr. A. Brusokas.<\/p>\n Parolimpie\u010dio Tomo Kairio nuomone, tokie projektai, kaip \u201eIntegruotas sportas: nuo teorijos iki var\u017eybini\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173\u201c, naudingi ne tik turintiems negali\u0105, bet ir sveikiesiems.<\/p>\n \u201eLabai d\u017eiaugiuosi, kad Kauno kolegija skyr\u0117 laiko ir energijos \u0161iam projektui \u012fgyvendinti. Tokios veiklos padeda ma\u017einti atskirt\u012f tarp sveik\u0173j\u0173 ir turin\u010di\u0173 negali\u0105. Apskritai, manau, integruotas sportas turi abipus\u0119 naud\u0105 \u2013 negali\u0105 turintiems \u017emon\u0117ms tai galimyb\u0117 integruotis \u012f visuomen\u0119, \u012fgyti daugiau pasitik\u0117jimo savimi. Tuo tarpu sveikiesiems negali\u0105 turin\u010di\u0173 \u017emoni\u0173 ry\u017etas, motyvacija ir \u012fdedamos pastangos sportuojant gali tapti motyvacijos \u0161altiniu\u201c, \u2013 pastebi T. Kairys.<\/p>\n Projektas \u201cIntegruotas sportas: nuo teorijos iki var\u017eybini\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173\u201c vykdomas Kauno kolegijai bendradarbiaujant su Lietuvos integruoto sporto asociacija ir yra bendrai finansuojamas Sporto r\u0117mimo fondo l\u0117\u0161omis.<\/p>\n<\/strong><\/em>Kauno kolegija \u2013 lyderiaujanti auk\u0161toji mokykla Lietuvoje i\u0161siskirianti savo \u012fvairiapusi\u0161ka veikla. Viena i\u0161 toki\u0173 veikl\u0173 \u2013 jau ne vienerius metus Verslo fakulteto Turizmo ir laisvalaikio vadybos katedros pl\u0117tojama \u201eSportas visiems\u201c id\u0117ja, kuri \u0161iais metais \u012fgyvendinta projekto \u201eIntegruotas sportas: nuo teorijos iki var\u017eybini\u0173 i\u0161\u0161\u016bki\u0173\u201c teorin\u0117mis ir praktin\u0117mis veiklomis.<\/p>\n