Kauno kolegijoje, siekiant studentams perteikti ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, kuriamas glaudus ryšys su verslo partneriais, kartu sprendžiant realias rinkos problemas ir skatinant studentų kūrybiškumą bei inovacijas. Vienas tokių pavyzdžių, bendras Verslo fakulteto bei Informatikos, inžinerijos ir technologijų fakulteto studentų projektas su statybinių medžiagų gamintoja UAB „Milsa“, rudens semestro pabaigoje leidęs studentams susipažinti su kompleksiškų sprendimų reikalaujančia užduotimi, siekiant sukurti modernią prekių ženklo viziją.

UAB „Milsa“ – viena didžiausių bei ilgiausiai veikiančių statybinių medžiagų gamintojų Lietuvoje, turinti daugiau nei šešiasdešimt metų patirties granito ir dolomito skaldos gamyboje. Bendrovė yra gerai žinoma dėl savo inovatyvaus požiūrio, aukštų kokybės standartų, kurie užtikrina lyderystę pramonėje. Neseniai įmonė žengė naują strateginį žingsnį, įsigydama Estijoje veikiančią griovimo ir sprogdinimo darbų bendrovės „Voglers Eesti“ kontrolinį paketą. Prieš pradedant naują veiklą Lietuvoje, „Milsa“ nusprendė atnaujinti „Voglers Eesti“ įmonės identitetą, siekdama įsitvirtinti naujoje rinkoje, o į kūrybinį procesą įtraukė ir studentus.

Tarpdisciplininis bendradarbiavimas

Įmonės identiteto atnaujinimas yra strateginis procesas, apimantis ne tik vizualinius, bet ir komunikacinius aspektus. Prekių ženklo vizija turi būti aiški, įtikinama, pritaikyta tiek vidinei, tiek išorinei auditorijai. Šiame kontekste itin svarbu suderinti estetinį dizainą su įmonės vertybėmis, veiklos specifika, tikslinių grupių poreikiais. „Milsa“ kvietė Kauno kolegijos studentus siūlyti savo sprendimus, pasitelkiant kūrybiškumą ir turimas žinias. 

Verslo fakulteto Pardavimų ir marketingo programos trečio kurso studentai modulio metu tapo atsakingi už prekės ženklo strategijos formavimą: nuo rinkos analizės iki komunikacijos tono nustatymo, pirminio logotipo kūrimo ir spalvų paletės parinkimo. Tuo tarpu Informatikos, inžinerijos ir technologijų fakulteto Multimedijos programos studentai rūpinosi techniniu įgyvendinimu – maketų rengimu, vizualinės medžiagos suderinimu su šiuolaikiniais standartais. Ši tarpfakultetinė partnerystė leido sujungti kūrybinį mąstymą bei techninį tikslumą.

Kūrybinis procesas vyko komponentės „Dizainas ir estetika“ dėstymo metu. Studentai palaipsniui aiškinosi stiliaus knygos elementus, mėgino juos kurti ir pritaikyti praktikoje. „Galimybė prisiliesti prie realaus verslo iššūkių – visada vertinga, todėl džiaugiuosi, kad įmonė į stiliaus knygos atnaujinimo darbus įtraukė studentus. Buvo įdomu stebėti, kaip puikiai trečiakursiai jau geba taikyti studijų metu įgytas žinias, noriai dalyvauja praktiniuose užsiėmimuose, kelia svarbius klausimus ir komandiškai ieško sprendimų“, – atskleidžia dėstytoja Ieva Kniukštienė.

Galutiniai rezultatai ir vertinimas

Sukurtas stiliaus knygas studentai pristatė „Milsa“ įmonės atstovams. Vertinimo procesas buvo detalus, siekiant atsižvelgti ne tik į estetiką, bet ir realų sprendimų pritaikymą. Diskusijos dėl nugalėtojų užtruko kelias dienas, galiausiai buvo nuspręsta apdovanoti dvi geriausiai pasirodžiusias komandas.

1 vieta ir 600 eurų prizas atiteko komandai „PYROLITION“ (studentai Eivydas Kleinas, Arminas Butkus, Ridas Baranauskas, Simonas Pacepavičius, Danielius Poška).

2 vieta ir 250 eurų prizas skirtas komandai „GEOBLAST“ (studentai Simona Bitė, Austėja Ašmonaitė, Darija Palaitytė, Ugnė Šernaitė).

150 eurų prizas skirtas Informatikos, inžinerijos ir technologijų studentui Dominykui Vyšniauskiui už „Voglers Eesti“ internetinio puslapio kūrimą.

„Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti su jaunosios kartos specialistais“, – teigia „Milsa“ atstovai. Šie apdovanojimai vainikavo studentų pastangas bei jų norą išbandyti savo gebėjimus tikruose verslo procesuose. Dalyvavimas projekte parodė, kaip svarbu išlaikyti discipliną ir gebėjimą prisitaikyti prie užsakovų poreikių. Toks bendradarbiavimas ne tik stiprina studentų pasirengimą darbo rinkai, bet ir prisideda prie įmonių inovatyvių sprendimų kūrimo.