Linas Marcišauskas, nuotr. iš asm. arch.

Spalio 18-22 dienomis Verslo centre svečiavosi fotografas, vaizdo dienoraščių kūrėjas Linas Marcišauskas, kuris kartu su Taikomosios komunikacijos antrakursiais kūrė Verslo centro reklamos įgyvendinimo planus. Antradienį, spalio 19 d., savo dešimties metų kūrybininko veiklos patirtimi jis sutiko pasidalinti su Kauno kolegijos bendruomene.

Rubrikos „Verslo centro svečiuose“ susitikimo metu Linas dalijosi profesinėmis žiniomis, atskleidė kokius vaizdo įrašus kurti, siekiant patraukti vartotojų dėmesį. Susitikimą pradėjo apžvelgdamas asmeninį kelią šia profesine linkme: karjerą pradėjo fotografuodamas ir filmuodamas filmus su „With Locals“ kompanija. Po keturių metų keliavimo po pasaulį, grįžo į Lietuvą ir pradėjo kurti jį išgarsinusį vlog‘ą pavadinimu „Linas Dirba Darbus“ „YouTube“ platformoje, kur kas mėnesį keičia profesiją ir dokumentuoja savo įspūdžius.

Kalbėdamas apie šiuolaikinių interneto vartotojų tendencijas, Linas akcentavo vis didėjančią jų skiriamą laiko dalį, renkantis žiūrėti vaizdo įrašus, kurie palaipsniui tampa pagrindiniu informacijos šaltiniu. „Spėjama, kad 2022 m. 82% viso interneto srauto užims vaizdo įrašai, todėl žinoti ir mokėti, kaip perteikti informaciją vaizdo įrašo pagalba, yra labai naudinga“, – dėmesį atkreipė svečias.

Vaizdo įrašų kūrimo minusai ir kaip to išvengti?

Su tokiu sparčiu vaizdo įrašų populiarėjimu atsiveria naujų galimybių, tačiau atsiranda ir iššūkių. Vienas jų, anot Lino, didėjantys finansiniai bei žmogiškieji ištekliai. Sukurti kokybišką vaizdo įrašą yra brangu, tai reikalauja kompetentingos komandos, o prastai nufilmuotas video įrašas gali pridaryti daugiau žalos nei naudos. Tad ką šioje situacijoje pataria laisvai samdomas profesionalas? „Prieš pradedant filmuoti, reikia susidaryti schemą: išsikelti tikslą, būti nuoširdžiam ir kurti informatyvų ar įdomų turinį“, – užtikrintai teigia jis.

Kaip ir kam kurti?

Vienas iš svarbiausių dalykų, pradedant kurti vaizdo įrašus, išsiaiškinti kam jie yra kuriami – ar tai vaizdo įrašas pristatantis įmonę, ar pasikalbėjimai su įžymiais žmonėmis. Linas atkreipia dėmesį, kad itin svarbus pirmasis įspūdis, kuris dažniausiai susidaro per pirmąsias 8 sekundes. Nuo to priklausys, ar žiūrovas pasiliks stebėti vaizdo medžiagą toliau, ar ne. „Trumpa kulminacijos ištrauka vaizdo įrašo pradžioje gali sudominti žiūrovą ir taip padidina šansus, kad visas vaizdo įrašas bus peržiūrėtas. Taip pat reikia nebijoti informaciją ne tik perteikti žodžiais, bet ir vizualiai. Ir žinoma reikia būti kūrybingiems, o kūrybiškumas ateina iš patirčių“, – įsitikinęs Linas.

Kviečiame žiūrėti Lino dienoraščio įrašus, kuriuose  – įspūdžiai, kaip jam sekėsi įgyvendinti Verslo centro dėstytojo / mentoriaus rolę: 

1 dalis.