Balandžio mėnesį JT Klimato kaitos komisija pranešė niūrią žinią – jei niekas nesikeis, vidutinė temperatūra dar šį šimtmetį padidės daugiau nei 3 laipsniais: t.y. daugiau nei vadinamosios „ribinės“ vertės. Mokslininkai įspėja, kad atšilimas, viršijantis šią ribą, gali pastūmėti Žemę į negyvenamą šiltnamio būseną. Visgi, per kelerius metus ėmęsi veiksmų radikaliai mažinti emisijas, galime ir neviršyti 1,5 laipsnio ribos. Atsakomybė už aplinką ir žalieji įgūdžiai reikalingi visiems, ne tik vartotojams ir piliečiams, bet ir sprendimus priimantiems asmenims, įmonėms ir darbuotojams.

Su geraisiais žiediškumo pavyzdžiais lapkričio 25 d., penktadienį, nuo 10 val. kvies susipažinti tradiciškai Kauno kolegijos Verslo fakulteto Verslo centro organizuojamas verslo ir mokslo forumas anglų kalba „Žiedinės ekonomikos plėtra Lietuvoje ir ES“ (angl. „Development of the circular economy in Lithuania and the EU“).

Renginio dieną forumą atidarys ir moderuos Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) vadovė Audronė Alijošiutė-Paulauskienė. Sveikinimo žodį tars Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos vyr. specialistė Virginija Vingrienė.

Forumo dieną sprendimą viešojo maitinimo įstaigomis, festivaliams ir kitiems renginiams, kurie siekia pereiti prie vienkartinio plastiko taršos mažinimo, pristatys  „CupCup“ generalinė direktorė Valdonė Daugėlaitė-Šuškevičė. Atliekų rūšiavimas, tvaresnių pakuočių kūrimas – vis dar opi tema tiek eiliniam gyventojui, tiek verslui. „Kiekvienais metais mes sunaudojame 500 milijardų vienkartinių puodelių, kurie nesuyra ir… atsiduria jūroje. O kas jei galėtume padėti pasauliui nekeičiant nei vieno savo įpročio? Mes manome, jog tai įmanoma, – deklaruoja viešoji įstaiga „CupCup“.

Tyrimai rodo, kad pagrindinės kliūtys, pereinant link žiedinės ekonomikos principų, – verslo ir žmonių mąstymas. Galiausiai, pats žmogus nusprendžia, ar marškinėliai su skylute pateks į sąvartyną, ar bus perdirbti, ar bus naudojami dar kam nors. Tačiau šiam principui palaikyti svarbios ir sudarytos sąlygos: kaip valstybė bei verslas padeda laikytis tvaresnio modelio, pavyzdžiui, ar sukuria sąlygas netoliese įrengti tekstilės konteinerius ir pan. Kokie psichologiniai pokyčiai turi įvykti, keliaujant link žiediškumo principų, pristatys Maltos lyderystės instituto direktorius, verslo konsultantas, mentorius Jesmond Friggieri.

Puikius rezultatus bei pažangą, įsisavinant žiedinės ekonomikos principus, demonstruoja Skandinavijos šalys. Viena tokių šalių – Suomija, kurioje tvarumas yra ne priedas prie komunikacijos ir rinkodaros strategijos, o verslo strategijos kūrimo standartas. Kaip šioje šalyje visuomenei diegiamos žiedinės ekonomikos kompetencijos, ir kokiais principais įgyvendinama įmonių socialinė atsakomybė aptars LAB taikomųjų mokslų universiteto vyriausioji tvaraus verslo specialistė Meri Jalonen ir LAB taikomųjų mokslų universiteto projektų vadovė Terhi Tuominen.

Stiprėjantis socialinės atsakomybės vaidmuo verslo organizacijose keičia įprastus rinkodaros principus. „Atėjo laikas judėti toliau ir fokusuotis ten, kur tikrai jaučiu  pašaukimą – kurti prekės ženklus, kuriems rūpi“, – marketingo agentūros AnGOAn viziją deklaruoja jos įkūrėja Vera Wamsteeker. Viešnia iš Nyderlandų renginio dieną argumentuos, kodėl įsitraukimas turi geriausią investicinę grąžą ir pasidalins įžvalgomis, kaip sukurti darnaus prekės ženklo strategiją.

Kviečiame registruotis!

Siekiant mokslo populiarinimo, visuomenei patraukliu formatu, Verslo ir mokslo forumas „Žiedinės ekonomikos plėtra Lietuvoje ir ES“ (angl. „Development of the circular economy in Lithuania and the EU“) organizuojamas treti metai iš eilės. Renginio tikslas – šviesti ir ugdyti akademinę bendruomenę bei verslo sektoriaus atstovus, apžvelgiant mokslinių tyrimų rezultatus žiedinės ekonomikos įveiklinimo ir poveikio verslui kontekste.

Forumas vyks hibridiniu būdu: Kauno kolegijoje (Pramonės pr. 22A, 202 aud.) ir nuotoliniu būdu.

Renginio metu bus fotografuojama / filmuojama, todėl informuojame, kad jūs galite būti matomi renginio nuotraukose ar vaizdo įrašuose, kurie gali būti paskelbti įvairiose medijos priemonėse.