Spalio 18-ąją, ketvirtadienį, Kauno kolegijos Verslo fakulteto būsimieji teisininkai ir administratoriai dalyvavo integruotoje paskaitoje „Vartotojų teisių apsauga Europos Sąjungoje“. Tądien naujausią bei Vadybos ir teisės katedros studentams aktualią informaciją pateikė Europos vartotojų centro Lietuvoje vyriausioji specialistė Rasa Tiaškevičienė. Paskaitos organizatoriai – Verslo fakulteto Vadybos ir teisės katedros nariai bei ilgamečio Kauno kolegijos socialinio partnerio Kauno Europe Direct informacijos centro atstovai.

Remiantis praėjusių metų tyrimo duomenimis, kasdien internetu apsiperka maždaug 9 % lietuvių, turinčių prieigą prie interneto, o tai yra daugiau nei Jungtinėje Karalystėje, kuri mus ženkliai lenkia gyventojų skaičiumi. Internetinių parduotuvių vartotojų kasdien vis daugėja; daugėja ir nekokybiškos paslaugos tiekėjų. Nuo pastarųjų nėra apsaugoti ir fiziniai pirkėjai, todėl integruotos paskaitos tikslas – pagilinti jaunų žmonių žinias apie vartotojų teises perkant Europos Sąjungos šalyse ar elektroninius būdu bei padiskutuoti su šios srities ekspertais.

Kauno kolegijos viešnia R. Tiaškevičienė susirinkusiesiems skaitė paskaitą „Europos vartotojų centrų tinkas (ECC-Net) ir vartotojų teisės Europos Sąjungoje“. Čia studentai išgirdo, į ką reiktų atkreipti dėmesį įsigyjant prekę ar paslaugą, kaip apsisaugoti nuo nesąžiningų pardavėjų ar įtartinų užsienio šalių internetinių parduotuvių, ko imtis sudarius netinkamą sutartį ar gavus lūkesčių / aprašymo neatitinkančią prekę.

Specialistė kalbėdama apie elektroninę prekybą pabrėžė, jog pardavėjas privalo suteikti informaciją apie paslaugos / prekės tiekėjo tapatybę ir adresą, prekių / paslaugų kainą įskaičius visus mokesčius, pristatymo kainą, mokėjimo ir pristatymo tvarką, sutarties atsisakymo teisę. Jeigu ši informacija nėra prieinama – galima numanyti, jog pardavėjas yra nepatikimas. Taip pat R. Tiaškevičienė rekomenduoja skaityti atsiliepimus ir pasitikėti daugiau negu metus laiko veikiančia elektronine parduotuve. Taip pat būtina atkreipti dėmesį, jog ne visose Europos Sąjungos šalyje galima atsisakyti prekės, pirktos fiziškai. Tokią vartotojų teisę tam tikrose šalyse nustato parduotuvės vidaus politikos.

Didėjant mobilumui tarp šalių aktualu žinoti Europos Sąjungos oro keleivių teises. Pranešėja detalizavo, kokias teises turi oro keleiviai, jei juos atsisako vežti, vėluoja skrydis daugiau negu 2 valandas arba dingsta bagažas.

Paskaitos pabaigoje susirinkusiųjų laukė trumpas, bet žaismingas žinių apie Europos Sąjungą patikrinimas. Tie, kas žinojo apie artėjančius metų Europos Parlamento rinkimus, šių metų Europos Sąjungos temą „Europos kultūros paveldo metai“ bei galėjo pasakyti bent vieną tokio paveldo objektą Kaune, gavo simbolinius Kauno Europe Direct ir Europos vartotojų centro prizus.