{"id":8366,"date":"2022-10-26T16:26:51","date_gmt":"2022-10-26T13:26:51","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/?p=8366"},"modified":"2022-10-26T16:27:14","modified_gmt":"2022-10-26T13:27:14","slug":"profesorius-is-jav-apie-moksla-reiksminga-inovatyvios-asmenines-karjeros-kurimui","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/profesorius-is-jav-apie-moksla-reiksminga-inovatyvios-asmenines-karjeros-kurimui\/","title":{"rendered":"Profesorius i\u0161 JAV: apie moksl\u0105, reik\u0161ming\u0105 inovatyvios asmenin\u0117s karjeros k\u016brimui"},"content":{"rendered":"
Turb\u016bt daugelis i\u0161 m\u016bs\u0173 esame gird\u0117j\u0119 ateities prognozes apie laboratorijose sukurt\u0173 prot\u0173 invazij\u0105 ir \u017emogi\u0161k\u0173j\u0173 i\u0161tekli\u0173 pakaitalus, steb\u0117tinai greit\u0105 sprendim\u0173 pri\u0117mim\u0105 ir neegzistuojan\u010dias galimybes klysti. \u012esib\u0117g\u0117jus ketvirtajai pramon\u0117s revoliucijai (Pramon\u0117 4.0), vartotoj\u0173 siekis individualiai s\u0105veikauti su technologijomis yra pastebimas vis da\u017eniau. \u012eprast\u0173 \u012frengini\u0173 turimos ir i\u0161 anksto \u012fdiegtos \u017einios \u2013 vakaryk\u0161t\u0117 diena, \u012f kuri\u0105 galima u\u017everti duris, pritaikius kompiuteri\u0173 atliekamas funkcijas skirtingiems \u017emoni\u0173 poreikiams, \u012fpro\u010diams ir kt. Tam yra reikalingi sud\u0117tingesni posistemiai arba kitaip \u2013 dirbtinis intelektas.<\/p>\n
Siekiant apdoroti, analizuoti ir suderinti duomenis, prie\u0161 priimant sprendimus ir atliekant veiksmus, dirbtiniam intelektui yra reikalingi milijonai ar net milijardai \u012fvairios kilm\u0117s \u012fra\u0161\u0173. Ta\u010diau \u012frenginius pasiekian\u010di\u0173 duomen\u0173 tarpusavio ry\u0161iai yra pernelyg sud\u0117tingi \u2013 \u017emogus n\u0117 neturi galimybi\u0173 sukurti prasm\u0117s turin\u010di\u0173 s\u0105saj\u0173 tarp j\u0173. B\u016btent \u0161iam darbui yra pasitelkiamas gilusis mokymasis (angl. Deep Learning<\/em>)<\/strong> \u2013 vienas i\u0161 ma\u0161ininio mokymosi (angl. Machine Learning<\/em>) tip\u0173.<\/p>\n Kauno kolegijos Technologij\u0173 fakultete intensyv\u0173 giliojo mokymosi paskait\u0173 kurs\u0105 jau penkerius metus i\u0161 eil\u0117s veda kviestinis profesorius i\u0161 Jungtini\u0173 Amerikos Valstij\u0173 \u2013 Georgios K. Ouzounis<\/strong>. Anot profesoriaus, trumpai tariant, su giliojo mokymosi pagalba yra atliekamas dirbtini\u0173 neuronini\u0173 tinkl\u0173, kurie veikia tarsi \u201esuper\u201c smegenys, \u012fgyvendindami kolektyvinio proto funkcijas, darbas. \u0160is kursas program\u0173 sistem\u0173 III-iojo kurso studentams trunka dvi savaites, o jo tikslas \u2013 pastaruosius, siekian\u010dius \u017eengti koja kojon su naujausia technologij\u0173 pa\u017eanga ir kurian\u010dius asmenin\u0119 karjer\u0105, supa\u017eindinti su giliojo mokymosi principais. Paskaitose yra supa\u017eindinama su duomen\u0173 mokslo (angl. Data Science<\/em>) praktikomis (atrandant, transformuojant ir manipuliuojant duomenimis), kompiuteri\u0173, arba kitaip \u2013 ma\u0161ininiu, mokymu (angl. Machine Learning<\/em>) (duomen\u0173 regresija ir klasifikavimu, pasinaudojant gerai \u017einom\u0173 algoritm\u0173 pavyzd\u017eiais). Antrojoje kurso dalyje studentai mokosi kurti, optimizuoti ir, bendrai tariant, dirbti su skirting\u0173 tip\u0173 neuroniniais tinklais, sprend\u017eiant realias problemas.<\/p>\n Pasak prof. G. K. Ouzounio, studentai, i\u0161klaus\u0119 giliojo mokymosi paskait\u0173 kurs\u0105, tur\u0117t\u0173 b\u016bti sukaup\u0119 pakankamai reikiam\u0173 \u017eini\u0173 ir praktin\u0117s patirties, kad gal\u0117t\u0173 atpa\u017einti ir suvokti pagrindines su kompiuteri\u0173 mokymu susijusias problemas bei siekti jas i\u0161spr\u0119sti. \u201e\u0160is dviej\u0173 savai\u010di\u0173 kursas yra tik ledkalnio vir\u0161\u016bn\u0117, nes gilusis mokymasis, i\u0161 ties\u0173, labai gilus. Kiekviena kelion\u0117 turi prad\u017ei\u0105 ir pabaig\u0105, o \u0161ios dvi savait\u0117s yra tik pati prad\u017eia, \u017eengiant tolyn \u012f giliojo mokslo laukus\u201c, \u2013 teigia profesorius.<\/p>\n Kauno kolegijoje penkt\u0105j\u012f kart\u0105 paskaitas skaitantis G. K. Ouzounis d\u017eiaugiasi pa\u017ein\u0119s dal\u012f \u0161ios institucijos bendruomen\u0117s \u2013 visuomet norin\u010dius ir galin\u010dius pad\u0117ti darbuotojus. Profesoriaus teigimu, prie malonios patirties prisideda ir pa\u017ein\u010diai su propaguojamu mokslu pritaikyta infrastrukt\u016bra, ta\u010diau vis\u0173 svarbiausia \u2013 pastebimas student\u0173 entuziazmas ir noras mokytis: \u201eManau, kad skaitant paskaitas n\u0117ra nieko maloniau, kaip matyti \u017emones, kuri\u0173 l\u016bkes\u010diai buvo patenkinti.\u201c<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Turb\u016bt daugelis i\u0161 m\u016bs\u0173 esame gird\u0117j\u0119 ateities prognozes apie laboratorijose sukurt\u0173 prot\u0173 invazij\u0105 ir \u017emogi\u0161k\u0173j\u0173 i\u0161tekli\u0173 pakaitalus, steb\u0117tinai greit\u0105 sprendim\u0173 pri\u0117mim\u0105 ir neegzistuojan\u010dias galimybes klysti. \u012esib\u0117g\u0117jus ketvirtajai pramon\u0117s revoliucijai (Pramon\u0117 4.0), vartotoj\u0173 siekis individualiai s\u0105veikauti su technologijomis yra pastebimas vis da\u017eniau. \u012eprast\u0173 \u012frengini\u0173 turimos ir i\u0161 anksto \u012fdiegtos \u017einios \u2013 vakaryk\u0161t\u0117 diena, \u012f kuri\u0105 galima […]<\/p>\n","protected":false},"author":26,"featured_media":6922,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-8366","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-naujienos"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8366","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/users\/26"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=8366"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8366\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":8372,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/8366\/revisions\/8372"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6922"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=8366"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=8366"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=8366"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}