{"id":4168,"date":"2019-06-18T14:57:39","date_gmt":"2019-06-18T11:57:39","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/?p=4168"},"modified":"2019-06-18T14:57:39","modified_gmt":"2019-06-18T11:57:39","slug":"studentai-kure-zmoniu-su-negalia-kasdieni-gyvenima-palengvinanciu-daiktu-prototipus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/tf\/studentai-kure-zmoniu-su-negalia-kasdieni-gyvenima-palengvinanciu-daiktu-prototipus\/","title":{"rendered":"Studentai k\u016br\u0117 \u017emoni\u0173 su negalia kasdien\u012f gyvenim\u0105 palengvinan\u010di\u0173 daikt\u0173 prototipus"},"content":{"rendered":"

\u201eDizaine yra meno, ta\u010diau dizainas n\u0117ra menas. Dizainas yra \u012frankis, galintis daryti \u012ftak\u0105 m\u016bs\u0173 pasauliui ir m\u016bs\u0173 gyvenimui. Dizaineriai turi gali\u0105 spr\u0119sti \u017emoni\u0173 problemas ir pagerinti gyvenim\u0105 ar net kartais j\u012f i\u0161gelb\u0117ti\u201c, \u2013 teigia Tamar Ish Cassit, d\u0117stytoja i\u0161 Izraelio, Kauno kolegijoje vedusi praktines dirbtuves, kuriose studentai k\u016br\u0117 daikt\u0173, skirt\u0173 \u017emon\u0117ms su negalia, prototipus.<\/p>\n

Dar pavasar\u012f Tarptautin\u0117s savait\u0117s metu Kauno kolegijoje vie\u0161\u0117jusi Tamar Ish Cassit, d\u0117stytoja i\u0161 Izraelio, pramoninio dizaino, medicinos ir pagalbini\u0173 prietais\u0173 dizaino specialist\u0117, Interjero ir bald\u0173 projektavimo bei Bald\u0173 ir medienos dirbini\u0173 gamybos studentus \u012ftrauk\u0117 \u012f kelias paskaitas trukusias k\u016brybines dirbtuves. \u201eJiems buvo suteikta galimyb\u0117 kurti darbinius prototipus \u017emon\u0117ms, turintiems negali\u0105, ir taip pad\u0117ti jiems \u012fveikti kasdienius i\u0161\u0161\u016bkius bei \u017einoti, kad dizaineriai, projektuotojai turi priemones ir gali\u0105 pagerinti \u017emoni\u0173 gyvenim\u0105\u201c, \u2013 dirbtuvi\u0173 prasm\u0119 apib\u016bdina d\u0117stytoja i\u0161 Izraelio.<\/p>\n

Tamar Ish Cassit pasakoja, kad dirbtuvi\u0173 tikslas buvo ugdyti student\u0173 geb\u0117jim\u0105 steb\u0117ti ir susieti su savo aplinka priemones, kurias turi kiekvienas dizaineris, matyti aplinkinius \u017emones ir i\u0161naudoti privilegij\u0105 tobulinti gyvenim\u0105 analizuojant procesus ir naudojant tinkamas technologijas. D\u0117stytoja mano, kad studentus su\u017eav\u0117jo galimyb\u0117 spr\u0119sti realias problemas, taip pat \u012ftraukt\u012f (\u012f visuomen\u0119) skatinan\u010dio projektavimo (angl. inclusive design<\/em>) koncepcija.<\/p>\n

Problem\u0173 sprendimas kaip mokymosi b\u016bdas leid\u017eia pajusti prakti\u0161k\u0105 ir realiai pritaikom\u0105 studij\u0173 proces\u0105. Kauno kolegijos studentai realizavo keturis projektus, kurie palengvint\u0173 kasdienyb\u0119 skirtingas negalias turintiems \u017emon\u0117ms.<\/p>\n

Kvie\u010diame susipa\u017einti su k\u016brybi\u0161komis student\u0173 id\u0117jomis ir j\u0173 \u012fgyvendinimu:<\/p>\n

Put a nail in the wall using one hand<\/strong><\/p>\n