Gegužės mėn. vykusioje tarptautinėje studentų mokslinėje-praktinėje konferencijoje „Šalis, kurioje gyventi gera“ Kauno kolegijos Technologijų fakulteto Automatikos ir robotikos studijų programos pirmakursis Julius Kvasas pristatė savo sukurtą litavimo stotelę su temperatūros kalibravimo funkcija.

Studentas džiaugiasi, jog elektronikos gaminio kūrimas leido patobulinti įgūdžius. „Manau didžiausia nauda, kurią gavau kurdamas šį projektą, buvo įgūdžių lavinimas, galimybė pagilinti žinias schemų projektavime, jų trasavime, komponentų pasirinkime ir kt.“, – sako nuo  mažens elektronika besidomintis J. Kvasas.

Studentas taip pat atskleidžia, jog dar vidurinėje mokykloje teko pristatyti įvairius projektus, tačiau jie nebuvo tokie sudėtingi kaip tas, kurį šiemet pristatė konferencijoje. J. Kvasas taip pat džiaugiasi, kad jautė dėstytojo palaikymą ir buvo skatinamas vystyti projektą. „Manau, jei ne dėstytojas dr. Laimonas Kairiūkštis, aš šio gaminio kūrimą būčiau atidėjęs vasarai, tačiau dėstytoją sudomino projektas ir jis skatino neatidėti jo.“

Darbo vadovas, Technologijų fakulteto dėstytojas dr. Laimonas Kairiūkštis pastebi, kad dalyvavimas suteikia keleriopos naudos: „Dalyvaudamas bet kokioje veikloje jaunas žmogus įgauna socializacijos įgūdžių, pasitikėjimo savimi, pamato, jog gali kurti naudingus daiktus, ugdo savo dalykines kompetencijas, neapsiribodamas tik studijuojamais dalykais.“

Dėstytojas taip pat pastebi, kad aktyvūs, dar studijų metais pasižymėję studentai atkreipia darbdavių dėmesį ir taip padidina savo galimybes įsidarbinti.

„Darbuotojas priimamas į darbą po pokalbio su darbdaviu. Pradedant karjerą labai svarbu turėti ne tik ką pasakyti apie save, bet ir pagrįsti faktais savo gebėjimus. Be to, studentas dalyvavęs konferencijose, skaitęs pranešimus jaučiasi labiau užtikrintas savimi ir turi didesnę tikimybę būti priimtas į darbą. Nemaža dalis studentų baigiamųjų darbų temų yra tiesiogiai susiję su įmonėse sprendžiamomis technologinėmis problemomis, tai darbdavys pamatęs studento pasiekimus tam tikroje srityje tikrai juos palankiai įvertina. Tai teigiu jau kaip iš darbdavio, o ne dėstytojo pozicijos. Priimdamas į praktiką, o vėliau darbindamas studentus visada domiuosi jų pasiekimais“, – sako dr. L. Kairiūkštis. Dėstytojas taip pat priduria, kad jauni žmonės pasižymi aktyvumu, todėl svarbu padėti studentui įgyvendinti turimas idėjas.

„Visi jauni žmonės yra aktyvūs, tai būdinga šiam gyvenimo periodui. Tačiau ne mažiau svarbu, kad šalia būtų mentorius, kuratorius kuris atpažintų studento galimybes ir motyvuotų jauną žmogų. Čia prasideda kolektyvinis studomasdento ir dėstytojo darbas, kuris yra labai svarbus siekiant kad studentas įgytų kuo daugiau kompetencijų to norėdamas, o ne dėl to, kad reikia atsiskaityti gale semestro“, – mintimis dalijasi dr. L. Kairiūkštis.