„Dizaine yra meno, tačiau dizainas nėra menas. Dizainas yra įrankis, galintis daryti įtaką mūsų pasauliui ir mūsų gyvenimui. Dizaineriai turi galią spręsti žmonių problemas ir pagerinti gyvenimą ar net kartais jį išgelbėti“, – teigia Tamar Ish Cassit, dėstytoja iš Izraelio, Kauno kolegijoje vedusi praktines dirbtuves, kuriose studentai kūrė daiktų, skirtų žmonėms su negalia, prototipus.

Dar pavasarį Tarptautinės savaitės metu Kauno kolegijoje viešėjusi Tamar Ish Cassit, dėstytoja iš Izraelio, pramoninio dizaino, medicinos ir pagalbinių prietaisų dizaino specialistė, Interjero ir baldų projektavimo bei Baldų ir medienos dirbinių gamybos studentus įtraukė į kelias paskaitas trukusias kūrybines dirbtuves. „Jiems buvo suteikta galimybė kurti darbinius prototipus žmonėms, turintiems negalią, ir taip padėti jiems įveikti kasdienius iššūkius bei žinoti, kad dizaineriai, projektuotojai turi priemones ir galią pagerinti žmonių gyvenimą“, – dirbtuvių prasmę apibūdina dėstytoja iš Izraelio.

Tamar Ish Cassit pasakoja, kad dirbtuvių tikslas buvo ugdyti studentų gebėjimą stebėti ir susieti su savo aplinka priemones, kurias turi kiekvienas dizaineris, matyti aplinkinius žmones ir išnaudoti privilegiją tobulinti gyvenimą analizuojant procesus ir naudojant tinkamas technologijas. Dėstytoja mano, kad studentus sužavėjo galimybė spręsti realias problemas, taip pat įtrauktį (į visuomenę) skatinančio projektavimo (angl. inclusive design) koncepcija.

Problemų sprendimas kaip mokymosi būdas leidžia pajusti praktišką ir realiai pritaikomą studijų procesą. Kauno kolegijos studentai realizavo keturis projektus, kurie palengvintų kasdienybę skirtingas negalias turintiems žmonėms.

Kviečiame susipažinti su kūrybiškomis studentų idėjomis ir jų įgyvendinimu:

Put a nail in the wall using one hand

Laptop on wheelchair

Work Area for a blind carpenter

Play giutar without carrying it