{"id":36093,"date":"2025-09-15T14:50:11","date_gmt":"2025-09-15T11:50:11","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/?p=36093"},"modified":"2025-10-07T13:57:35","modified_gmt":"2025-10-07T10:57:35","slug":"25-ojo-panevezio-tarptautinio-keramikos-simpoziumo-paroda","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/25-ojo-panevezio-tarptautinio-keramikos-simpoziumo-paroda\/","title":{"rendered":"25-ojo Panev\u0117\u017eio tarptautinio keramikos simpoziumo paroda"},"content":{"rendered":"
\"\"<\/a>
Elina Titane \u201eAtspindys\u201c. M. Rud\u017eiansko nuotr.<\/figcaption><\/figure>\n

Spalio 9 d. (ketvirtadien\u012f) 17 val. Kauno kolegijos Men\u0173 ir ugdymo fakulteto \u201ePel\u0117d\u0173 kalno\u201c galerijoje (A. Mackevi\u010diaus g. 27, Kaunas) atidaroma 25-ojo Panev\u0117\u017eio tarptautinio simpoziumo paroda<\/strong>. Jubiliejinis – 25-asis – Panev\u0117\u017eio tarptautinis keramikos simpoziumas yra ilgametis profesionalios keramikos meno renginys, kuris Panev\u0117\u017eyje organizuojamas nuo 1989 met\u0173. \u0160ie simpoziumai tur\u0117jo akivaizd\u017ei\u0105 \u012ftak\u0105 Lietuvos \u0161iuolaikin\u0117s keramikos raidai, o \u0161iandien – tai renginys, prisidedantis ir prie pasaulio keramikos panoramos formavimo. Parodos organizatoriai visiems atidarymo renginio dalyviams surengs \u012fdomi\u0105 ekskursij\u0105 po ekspozicij\u0105, supa\u017eindindami su simpoziumo istorija, \u0161i\u0173 met\u0173 tema, meninink\u0173 k\u016briniais.<\/p>\n

2025 met\u0173 simpoziumo tema \u201eAtviri langai\u201c siekiama atkreipti d\u0117mes\u012f \u012f keramikos men\u0105 i\u0161 renginyje dar nepristatyt\u0173 region\u0173, atskleid\u017eiant, kaip vietin\u0117s tradicijos s\u0105veikauja su \u0161iuolaikine pasauline aplinka. Atviri langai \u2013 tai nauj\u0173 menini\u0173 tyrin\u0117jim\u0173 teritorijos tiek pa\u010diam renginiui savaime, tiek dalyviams. I\u0161 viso simpoziumuose dalyvavo 194 menininkai i\u0161 38 \u0161ali\u0173. \u0160iemet didelio mastelio akmens mas\u0117s k\u016brinius k\u016br\u0117 8 menininkai: Nataliia Antypina (Ukraina), Aivars Baranovskis (Latvija), Egl\u0117 Einikyt\u0117-Narkevi\u010dien\u0117 (Lietuva), Mette Maya Gregersen (Danija), Malwina Kowalewska (Lenkija), Elena Laurinavi\u010di\u016bt\u0117 (Lietuva), Manuel Seita (Portugalija)<\/strong> ir Elina Titane (Latvija).<\/strong> 25-ojo simpoziumo dalyvi\u0173 grup\u0117 i\u0161siskyr\u0117 ambicingais sumanymais bei ypatingu darb\u0161tumu, ir, nors krosnis, kaip visad, pateik\u0117 staigmen\u0173, parodoje eksponuojami k\u016briniai \u017eavi tiek masteliais, tiek atlikimo technikomis bei netik\u0117tomis id\u0117jomis.<\/p>\n

Elinos Titane k\u016briniai gimsta i\u0161 jausmo. K\u016brybos procese meninink\u0117 remiasi \u017eaismingu ir laisvu vaizdini\u0173 tyrin\u0117jimu, o ne racionaliu j\u0173 paai\u0161kinimu. Ji ie\u0161ko ry\u0161i\u0173 tarp med\u017eiagi\u0161kumo, intuicijos, vizualin\u0117s i\u0161rai\u0161kos ir vidini\u0173 \u012f\u017evalg\u0173. K\u016brini\u0173 organi\u0161kos formos inspiruotos ne tik gamtos motyv\u0173, kaip gali pasirodyti i\u0161 pirmo \u017evilgsnio, bet ir \u012fvairi\u0173 kasdienyb\u0117s fragment\u0173, sutikt\u0173 \u017emoni\u0173, patirt\u0173 jausm\u0173 \u2013 \u012fkv\u0117pimu kurti gali tapti bet kas, per daug to nesureik\u0161minant. I\u0161skirtinai E. Titane k\u016briniams b\u016bdingas bruo\u017eas \u2013 med\u017eiagos tapimas ne tik forma, bet ir i\u0161rai\u0161kos priemone. Keramik\u0117 \u017eavisi \u012fvairi\u0173 molio r\u016b\u0161i\u0173 koloritu ir strukt\u016brin\u0117mis savyb\u0117mis, stengiasi jas pabr\u0117\u017eti, tod\u0117l \u012fprastai jos k\u016briniai neb\u016bna dengiami glaz\u016bromis. Taip sukuriami nat\u016brali\u0173 form\u0173, i\u0161rai\u0161kingi darbai.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Aivars Baranovskis \u201eSvajotojai\u201c. M. Rud\u017eiansko nuotr.<\/figcaption><\/figure>\n

Tuo tarpu Egl\u0117s Einikyt\u0117s-Narkevi\u010dien\u0117s organi\u0161kos formos yra pripildytos prasminio turinio. Ji pl\u0117toja savo pastar\u0173j\u0173 met\u0173 k\u016brybin\u0119 tematik\u0105. Per barokines formas meninink\u0117 kreipia \u017evilgsn\u012f \u012f \u017emog\u0173 bei j\u012f supan\u010di\u0105 aplink\u0105. Jai svarbu atskleisti sud\u0117ting\u0105 individo dvasin\u012f santyk\u012f, veikiam\u0105 aplinkos, i\u0161 to kylant\u012f egocentri\u0161kum\u0105, \u012fsiam\u017einimo poreik\u012f, puikyb\u0119 bei nepaliaujam\u0105 tro\u0161kim\u0105 susigr\u0105\u017einti vidin\u0119 strukt\u016brizuot\u0105 tvark\u0105 bei ramyb\u0119. Technologi\u0161kai itin sud\u0117tingos formos tarsi prie\u0161tarauja j\u0173 vizualiniam lengvumui. I\u0161rai\u0161kingos ne tik vaizduojamos fig\u016bros, bet ir pasirinkta spalv\u0173 palet\u0117 \u2013 matinis ir ry\u0161kus koloritas padeda atskleisti k\u016brinio form\u0105. E. Einikyt\u0117s-Narkevi\u010dien\u0117\u00a0 skulpt\u016brose materija, judesys ir emocija susilieja \u012f bendr\u0105 visum\u0105.<\/p>\n

Organi\u0161ki, aptak\u016bs ir mink\u0161ti siluetai \u2013 jau gerai atpa\u017e\u012fstami latvio Aivaro Baranovskio k\u016brybos bruo\u017eai. Autorius savo darbais \u012fprastai nesiekia atskleisti apibr\u0117\u017etos koncepcijos. \u010cia daug svarbesn\u0117 tampa paties molio diktuojama k\u016brinio forma. Simpoziumo metu sukurti darbai taip pat ne i\u0161imtis. Jo skulpt\u016bros perteikia lengvum\u0105, ramyb\u0119 \u2013 teigiamas emocijas, kurias tik ne\u017eymiai persmelkia kartais gr\u0117smingesnio kolorito intarpai. Net i\u0161 pirmo \u017evilgsnio sost\u0105 primenanti k\u0117d\u0117 – i\u0161 ties\u0173 veikiau yra vizualinio mink\u0161tumo kupinas, patogus kr\u0117slas kasdieniam poilsiui.<\/p>\n

Organi\u0161komis skulpt\u016bromis gausi\u0105 simpoziumo dalyvi\u0173 k\u016brini\u0173 ekspozicij\u0105 papildo Mette Maya Gregersen su savo bang\u0173 motyvais. Jos didel\u0117s, vandens s\u016bkurius primenan\u010dios strukt\u016bros gausiai dekoruotos fakt\u016briniais elementais, kuriuos meninink\u0117 kuria pasitelkdama gipsines \u012fvairi\u0173 organini\u0173 element\u0173 atliejas. Vanduo \u0161iuose M. M. Gregersen k\u016briniuose tampa jungtimi, saugiu prieglobs\u010diu perkeltine ir tiesiogine prasme. \u012eprastai kurianti gana nedidelio formato darbus, \u0161iomis skulpt\u016bros meninink\u0117 i\u0161sik\u0117l\u0117 sau gana ambicing\u0105 tiksl\u0105, kurio rezultatai ir matomi parodoje.<\/p>\n

Ry\u0161ys tarp kult\u016brini\u0173 tradicij\u0173 ir keramikos meno atsiskleid\u017eia portugalo Manuel Seita k\u016briniuose. Jo architekt\u016brin\u0117s \u0161amotin\u0117s strukt\u016bros, dekoruotos \u017evilgiomis glaz\u016bromis \u2013 s\u0105saja su Portugalijoje populiariomis azulejo<\/em> \u2013 pastat\u0173 eksterjerus ir interjerus puo\u0161ian\u010diomis keramin\u0117mis plytel\u0117mis, kuri\u0173 i\u0161takos siekia XIII am\u017ei\u0173. Autorius kuria geometrines formas, o jos, veikiamos i\u0161orini\u0173 fizikini\u0173 j\u0117g\u0173, deformuojasi ir tampa jo eksperimento su simpoziume naudojamu moliu dalimi.<\/p>\n

Istorini\u0173 inspiracij\u0173 gausu ir lenk\u0117s Malwinos Kowalewskos skulpt\u016brose. J\u0105 \u017eavi fosilij\u0173, senovini\u0173 artefakt\u0173 i\u0161kasenos. Vienas toki\u0173 muziejini\u0173 eksponat\u0173 buvo Kopenhagos muziejuje matytas bronzos am\u017eiaus ve\u017eimas. Jungdama \u0161iuos vaizdinius, meninink\u0117 savaip pateikia nauj\u0105 tokios detal\u0117s interpretacij\u0105. Technologi\u0161kai sud\u0117tingos formos tampa \u012fdomiu i\u0161\u0161\u016bkiu jaunai keramikei.<\/p>\n

\"\"<\/a>
Elena Laurinavi\u010di\u016bt\u0117. G. Kartano nuotr.<\/figcaption><\/figure>\n

\u012eprastai simpoziumas turi tradicij\u0105, kad jame dalyvauja bent vienas pradedantis keramikas. \u0160iemet toki\u0173 net dvi. Lietuv\u0117 Elena Laurinavi\u010di\u016bt\u0117 yra tarpdisciplininio meno atstov\u0117, savo k\u016bryboje apjungianti vizualiojo ir garso meno praktikas. \u012eprastai pasitelkdama nat\u016bralius arba mechaninius oro srautus, keramines skulpt\u016bras prakalbinti bandanti meninink\u0117 \u0161iame simpoziume pasirinko prie\u0161ing\u0105 strategij\u0105 \u2013 lipd\u0117 nebylius k\u016brinius. Jos kuriami kaukoli\u0173 bok\u0161tai tur\u0117t\u0173 \u017ei\u016brov\u0105 nukelti \u012f katakombas ir pomirtin\u012f pasaul\u012f.<\/p>\n

Nataliios Antypinos darbuose ry\u0161kios aliuzijos \u012f karo tematik\u0105. N. Antypina pirm\u0105 kart\u0105 k\u016br\u0117 tokio formato darb\u0105, ta\u010diau pats k\u016brybinis procesas \u0117josi skland\u017eiai, nes ji viena i\u0161 nedaugelio autori\u0173, puikiai pa\u017e\u012fstanti simpoziume naudojam\u0105 ukrainieti\u0161k\u0105 \u0161amotin\u012f mol\u012f. Meninink\u0117s k\u016briniai per stilizuotas simbolines formas kalba apie \u017emogaus gyvenimo ciklus. Kartu jos k\u016bryba atspindi ir asmenines bei kolektyvines traumas.<\/p>\n

Nuo organini\u0173 iki labai ai\u0161ki\u0173 strukt\u016brini\u0173 form\u0173, nuo bendra\u017emogi\u0161k\u0173 potyri\u0173 iki asmenini\u0173 i\u0161gyvenim\u0173 \u2013 \u012fvairios i\u0161rai\u0161kos ir temos nugula naujais k\u016briniais papildytoje Panev\u0117\u017eio tarptautini\u0173 keramikos simpozium\u0173 k\u016brini\u0173 kolekcijoje. Pagrindinis simpoziumo tikslas – k\u016brybin\u0117 laisv\u0117 ir tarpusavio ry\u0161iai, leid\u017eiantys keistis id\u0117jomis \u012fvairi\u0173 kart\u0173, lokacij\u0173 ir patir\u010di\u0173 keramikams. Simpoziumo parodoje pristatomi intensyvaus darbo ir \u012fdomi\u0173 patir\u010di\u0173 k\u016brybiniai rezultatai.<\/p>\n

Aurelija Seilien\u0117<\/span><\/em><\/p>\n

Simpoziumo vadov\u0117: <\/strong>Aurelija Seilien\u0117<\/span><\/p>\n

Ekspozicijos dailininkas: <\/strong>Egidijus Radvenskas<\/span><\/p>\n

Vert\u0117ja:<\/strong>\u00a0R\u016bta Povilaityt\u0117<\/span><\/p>\n

Redaktor\u0117: <\/strong>Diana Armonien\u0117<\/span><\/p>\n

Techniniai konsultantai: <\/strong>Egidijus Radvenskas, Eugenijus \u010cibinskas, Art\u016bras Stan\u010dikas<\/span><\/p>\n

Grafikos dizainer\u0117: <\/strong>Gabriel\u0117 Kartanait\u0117<\/span><\/p>\n

Organizatorius:\u00a0<\/strong>Panev\u0117\u017eio miesto dail\u0117s galerija<\/span><\/p>\n

Projekt\u0105 finansuoja: <\/strong>Lietuvos kult\u016bros taryba, Panev\u0117\u017eio miesto savivaldyb\u0117<\/span><\/p>\n

R\u0117m\u0117jai: <\/strong>UAB \u201eMiden\u0117\u201c, UAB \u201eKalnapilis\u201c<\/span><\/p>\n

Partneriai: <\/strong>Panev\u0117\u017eio apskrities Gabriel\u0117s Petkevi\u010dait\u0117s \u2013 Bit\u0117s biblioteka, Lietuvos dailinink\u0173 s\u0105jungos galerija, Kauno kolegija, Naujamies\u010dio kult\u016bros centras \u2013 dail\u0117s galerija<\/span><\/p>\n

Renginio draugai:\u00a0<\/strong>Vie\u0161butis \u201eRomantic\u201c, Restoran\u0117lis \u201eBisas\u201c<\/span><\/p>\n

Vir\u0161elyje: <\/strong>Malwina Kowalewska \u201eFosilij\u0173 strukt\u016bros\u201c. M. Rud\u017eiansko nuotr.<\/p>\n

Paroda veikia<\/strong>: 2025-10-09 – 2025-10-28<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Spalio 9 d. (ketvirtadien\u012f) 17 val. Kauno kolegijos Men\u0173 ir ugdymo fakulteto \u201ePel\u0117d\u0173 kalno\u201c galerijoje (A. Mackevi\u010diaus g. 27, Kaunas) atidaroma 25-ojo Panev\u0117\u017eio tarptautinio simpoziumo paroda. Jubiliejinis – 25-asis – Panev\u0117\u017eio tarptautinis keramikos simpoziumas yra ilgametis profesionalios keramikos meno renginys, kuris Panev\u0117\u017eyje organizuojamas nuo 1989 met\u0173. \u0160ie simpoziumai tur\u0117jo akivaizd\u017ei\u0105 \u012ftak\u0105 Lietuvos \u0161iuolaikin\u0117s keramikos raidai, […]<\/p>\n","protected":false},"author":12,"featured_media":36095,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-36093","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-naujienos"],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36093","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/users\/12"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=36093"}],"version-history":[{"count":18,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36093\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":36153,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/36093\/revisions\/36153"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/media\/36095"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=36093"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=36093"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/muf\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=36093"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}