Apie STEAM ugdymą Lietuvoje, lyginant su Vakarų Europos šalimis, JAV, kuriose šis ugdymas skaičiuoja 15-tus metus, pradėta kalbėti neseniai. STEAM yra angliškų žodžių „science“ (liet. mokslas), „technologies“ (liet. technologijos), „engineering“ (liet. inžinerija), „arts“ (liet. menai) ir „mathematics“ (liet. matematika) trumpinys. STEAM – tai ne atskiros disciplinos, o edukacijos filosofijos rūšis, kai tuo pačiu metu suteikiama galimybė mokytis gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų bei matematikos, suteikiant plačias galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikams tyrinėti, eksperimentuoti ir vieną pasirinktą temą išanalizuoti skirtingų dalykų (gamtos mokslų, matematikos, inžinerijos, technologijų ir menų) kontekste.

Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Pedagogikos katedros studentė, “Lauko darželio” auklėtoja Aurelija Vidmantienė įsitikinusi, kad STEAM ir lauko pedagogika turi daug bendrų bruožų. Šią temą, kurią pasirinkti paskatino Pedagogikos katedros vedėja Asta Jakimavičienė, studentė tyrinėja ir bakalauriniame darbe (darbo vadovė – Nijolė Meškelienė), kurį netrukus gynsis.

Norinčius susipažinti su STEAM metodika, jos pritaikymu lauko pedagogikoje, kviečiame skaityti “Lauko darželis” platformoje publikuotą straipsnį, kuriame A. Vidmantienė dalijasi mintimis apie STEAM aktualumą, lauko pedagogikos privalumus ir teigiamą įtaką vaiko raidai bei šių dviejų metodikų koreliaciją. “Gamtos žaidimai ir tyrinėjimai išmoko vaikus rizikos valdymo, kritinio mąstymo, lyderystės, augina jų savivertę”, – sako A. Vidmantienė ir drąsina pedagogus neišsigąsti STEAM termino ar lauko aplinkos, nes sujungus šiuos dalykus – atsiveria nauji augimo keliai.

Straipsnį “STEAM lauko pedagogikoje: paukščių lizdų inžinieriai” skaitykite čia.