{"id":9605,"date":"2022-04-12T08:54:32","date_gmt":"2022-04-12T05:54:32","guid":{"rendered":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/mf\/?p=9605"},"modified":"2022-04-12T08:54:32","modified_gmt":"2022-04-12T05:54:32","slug":"socialinio-darbo-antro-kurso-studentai-igijo-vertingos-patirites-lankydamiesi-m-montessori-akademijoje","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.kaunokolegija.lt\/mf\/socialinio-darbo-antro-kurso-studentai-igijo-vertingos-patirites-lankydamiesi-m-montessori-akademijoje\/","title":{"rendered":"Socialinio darbo antro kurso studentai \u012fgijo vertingos patirites lankydamiesi M. Montessori akademijoje"},"content":{"rendered":"
[vc_row][vc_column][vc_empty_space][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Baland\u017eio 8 d. Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Socialinio darbo 2 – ro kurso studentai, kartu su lektore dr. Laima Sajiene, lank\u0117si M. Montessori akademijoje. Vizito tikslas \u2013 identifikuoti alternatyvaus ugdymo metod\u0173 panaudojimo galimyb\u0117s teikiant socialin\u0119 pagalb\u0105 socialin\u0117s rizikos \u0161eimoms.<\/p>\n
Socialinio darbuotojo profesin\u0117 veikla neatsiejama nuo socialin\u0117s paramos \u012f gyvenimo akligatv\u012f patekusioms \u0161eimoms. \u012e \u0161eim\u0105 \u017evelgiant kaip \u012f bendr\u0105 visum\u0105 intensyvios pagalbos priemon\u0117s reikalingos tiek t\u0117vams, tiek j\u0173 vaikams. Vizito tikslas \u2013 ie\u0161koti atsakym\u0173, kaip \u012fgyti traumini\u0173 patir\u010di\u0173 paliesto vaiko pasitik\u0117jim\u0105 ir paskatinti atsiverti panaudojant alternatyvaus udgymo metodus.<\/p>\n
Montessori akademijoje studentai tur\u0117jo galimyb\u0119 steb\u0117ti 2 \u2013 10 met\u0173 vaik\u0173 ugdom\u0105j\u0105 veikl\u0105. \u00a0Akademijos direktor\u0117 dr. Indr\u0117 Vitkuvien\u0117 i\u0161s\u0105miai paai\u0161kino M. Montessori pedagogin\u0117s sistemos esm\u0119, atskleid\u0117 pedagog\u0173 bendravimo su vaikais ypatumus, atsak\u0117 \u012f student\u0173 klausimus. Prie arbatos puodelio vyko diskusija ir vizito aptarimas su d\u0117stytoja dr. Laima Sajiene ir akademijos direktore dr. Indre Vitkuviene.<\/p>\n
\u201eD\u0117kingi Montessori akademijos direktorei dr. Indrei Vitkuvienei u\u017e \u0161ilt\u0105 student\u0173 pri\u0117mim\u0105, i\u0161s\u0105m\u0173 Montessori pedagogin\u0117s sitemos esm\u0117s atskleidim\u0105, diskusijas ir kuklias vai\u0161es\u201c. D\u0117stytoja dr. Laima Sajien\u0117<\/em><\/p>\n Student\u0173 refleksijos<\/p>\n \u201eA\u0161 visuomet galvojau, kad socialin\u0117s rizikos \u0161eimai b\u016bdingos tokios\u00a0 turi tokias priklausomyb\u0117s kaip alkoholio, narkotik\u0173 vartojimas. Ta\u010diau po apsilankymo Montessori akademijoje supratau, jog t\u0117v\u0173 priklausomyb\u0117 nuo socialini\u0173 medij\u0173, telefono, kompiuterio taip pat yra rimta problema sutrikdanti \u0161eimos gyvenimo harmonij\u0105, \u012f kuri\u0105 dar nelabai kreipiama d\u0117mesio, nes da\u017eniausiai kalbama\u00a0 apie informacini\u0173 technologij\u0173 \u017ealing\u0105 poveik\u012f vaikams\u201c. Kornelija L.<\/em><\/p>\n \u201eMane su\u017eav\u0117jo, kaip ramiai, nekeldamos per auk\u0161tai balso mokytojos bendrauja su vaikais. Vaikams, prad\u0117jusiems elgtis netinkamai, pavyzd\u017eiui, erzinti vienas kit\u0105, mokytoja ramiu, ai\u0161kiu tonu padeda suprasti vaikui, kad nedera taip elgtis, ir pra\u0161o gr\u012f\u017eti prie veiklos. Mano nuostabai, vaikas nustoja ir gr\u012f\u017eta prie veiklos, nejausdamas pyk\u010dio, nusivylimo emocij\u0173. Supratau, kad Montessori akademijos pedagogai suvokia, kokius metodus yra geriausiai naudoti ir kaip reikia reaguoti atsitikus bet kokiai situacijai ir siekiant, kad vaikas nepatirt\u0173 intensyvi\u0173 stresini\u0173 situacij\u0173 ir emocij\u0173, kurios gali su\u017ealoti vaiko psichik\u0105.\u00a0 Akademijoje steb\u0117jome autizmo spektro sutrikim\u0105 turint\u012f. Nepasteb\u0117jau i\u0161 prad\u017ei\u0173, nes jis nei\u0161siskyr\u0117 ka\u017ekuo ypatingu i\u0161 kit\u0173\u201c.<\/p>\n Montessori akademija priima net ir tokius vaikus ir yra kompetentingi mokyti net ir raidos sutrikim\u0105 turint\u012f vaik\u0105. \u00a0A\u0161 labai viliuosi, kad ateityje Lietuvoje toks alternatyvus, atsisakantis autoritarini\u0173 vertybi\u0173 ir nereik\u0161ming\u0173 metod\u0173, mokymas pasieks visas tradicines mokyklas, nes Montessori akademijoje taikomi metodai yra ypatingai naudingi vaikui\u201c. Kornelija P.<\/em><\/p>\n \u201eMontessori akademijos pedagogai daug d\u0117mesio skiria darbui su \u0161eima. Tai man buvo netik\u0117ta. Po diskusijos apie veikl\u0105 Montessori akademijoje supratau, kad da\u017eniausiai vaik\u0173 ugdymo problemos atsiranda d\u0117l\u00a0 d\u0117l to, kad did\u017eiausias d\u0117mesys yra skiriamas mokymosi rezultatams, o ne vaiko savaranki\u0161kumo skatinimui, d\u0117l nepakankamo arba netinkamo t\u0117v\u0173\u00a0 d\u0117mesio vaikui.\u00a0 Jeigu anks\u010diau a\u0161 galvojau, kad vaik\u0173 ugdymas ir mokymas turi b\u016bti \u012fprastas, kaip ir dauguma Lietuvos mokykl\u0173, vaikai turi s\u0117d\u0117ti pamokose, klausytis mokytoj\u0173 d\u0117stom\u0173 dalyk\u0173, atlikti nam\u0173 darbus, tai dabar a\u0161 suprantu, kad svarbiausia yra siekti atverti vaiko k\u016brybin\u012f potencial\u0105, vidin\u0119 motyvacij\u0105 mokytis ir tobul\u0117ti, skatinant savaranki\u0161kum\u0105 ir bendradarbiavim\u0105, o \u00a0egzaminai ir testai yra ne tikslas, o tik savo pasiekim\u0173 pasitikrinimo priemon\u0117\u201c. Egidija T.<\/em>[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n