PRATARMĖ

Gera tik visiška tiesa. Pusė tiesos nieko neverta
Stefan Zweig, 1881-1942

Šios metodinės rekomendacijos skirtos Kauno kolegijos Medicinos fakulteto visų studijų programų studentams, rengiantiems profesijos bakalauro baigiamuosius darbus, ir dėstytojams, konsultuojantiems studentus. Metodinių rekomendacijų paskirtis – susisteminti pagrindinius metodologinius studijų darbų rengimo reikalavimus, paaiškinti šių darbų turinio ir įforminimo ypatumus, apibrėžti baigiamojo darbo vertinimo kriterijus, formuoti mokslinio darbo (projekto) planavimo ir atlikimo įgūdžius.
Baigiamųjų darbų rengimas yra svarbi studijų proceso sudedamoji dalis, kai studentas pademonstruoja savarankiškumo lygmenį, sudaromos prielaidos atsiskleisti jo kritiniam mąstymui, komunikaciniams, informacinių technologijų, užsienio kalbos gebėjimams, iniciatyvumui, kūrybiškumui, atsakomybei.
Profesijos bakalauro baigiamasis darbas – studento savarankiškai atliktas ir įformintas darbas, rodantis studento gebėjimą taikyti studijų metu įgytas žinias ir patirtį pasirinkti mokslinę literatūrą ir ją analizuoti, formuoti darbo tikslą, uždavinius bei, tikslingai parinkus tiriamojo darbo metodus, atlikti tyrimą, suformuluoti darbo išvadas ir rekomendacijas.
Studento rengiamo profesijos bakalauro baigiamojo darbo vadovo tikslas – padėti studentui pasirinkti tiriamosios problemos sprendimo būdus ir konsultuoti studentą, kai jam kyla klausimų. Darbo vadovas turėtų rekomenduoti įvairius mokslinės bei profesinės informacijos šaltinius, reikalingus pasirinktai tyrimo problemai tyrinėti.
Lietuvoje nėra vienodų profesijos bakalauro baigiamojo darbo rengimo reikalavimų. Kiekviena aukštojo mokslo institucija nurodo savo kriterijus ir apibrėžia esminius šio proceso žingsnius. Siekiant profesijos bakalauro baigiamųjų darbų rengimo kokybės, metodinės rekomendacijos yra nuolat atnaujinamos, atkreipiant dėmesį į dažniausiai pasitaikančias tokio pobūdžio darbų rengimo klaidas ir netikslumus.
Tikimės, kad šios metodinės nuorodos leis studentui nuosekliau planuoti profesijos bakalauro baigiamojo darbo rengimą, jį atlikti ir pasirengti viešai ginti baigiamąjį darbą.

Autoriai

 

 

LITERATŪRA

  1. Creswell, J. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3-ioji laida). Thousand Oaks (Calif.); London: SAGE.
  2. Čekanavičius, V., & Murauskas, G. (2006). Statistika ir jos taikymai: vadovėlis aukštųjų mokyklų studentams. Vilnius: TEV.
  3. Denzin, N., & Lincoln, Y. (2005). The Sage Handbook of Qualitative Research (3-ioji laida). Thousand Oaks: SAGE.
  4. Frankfort –Nachmias, C., & Nachmias D. (1996). Research Methods in the Social Sciences. Bristol.
  5. Hammersley, M. (2013). What is Qualitative Research? London: Bloomsbury Academic.
  6. Kardelis, K. (2007). Mokslinių tyrimų metodologija ir metodai: vadovėlis (4-oji laida). Šiauliai: Lucilijus.
  7. Luobikienė, I. (2008). Socialinių tyrimų metodika (6-oji laida)Kaunas:
  8. Luobikienė, I. (2011). Socialinių tyrimų metodika (7-oji laida)Kaunas:
  9. Merkys, G., Vaitkevičius, S., & Urbonaitė-Šlyžiuvienė, D. (2004). Užsakomųjų tyrimų ataskaitos rengimas [interaktyvus]. Vilnius-Kaunas. [žiūrėta 2015 m. lapkričio 3 d.]. Prieiga per internetą https://www.mruni.eu/mru_lt_dokumentai/centrai/testiniu_studiju_centras/ tvarkarasciai_tv_2_5/ Rekomendacijos_tyrejams_1%20dalis.pdf.
  10. Nevinskaitė, L., Trumpulytė, S., Jurgutis, M., Štreimikis, A., Stabingis, L., & Kučiukas, V. (2008). ETD dokumentų plagijavimo patikros galimybių studija [interaktyvus]. Vilnius. [žiūrėta 2015 m. lapkričio 3 d.]. Prieiga per internetą: http://senas.labt.lt/naujienos/ ETD_dokumentu_plagijavimo_patikros_galimybiu _studija.pdf.
  11. Patton, M. Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods (3-oji laida). Thousand Oaks.
  12. Piščalkienė, V., Grincevičius, O., Jonaitienė, L., Kirvaitienė, J., Mikutavičienė, I., Zachovajevienė, B., & Adomavičienė, G. (2012). Profesinio bakalauro baigiamojo darbo rengimo metodinės nuorodosmokomoji knyga. Kaunas.
  13. Rupšienė, L. (2007). Kokybinio tyrimo duomenų rinkimo metodologija: metodinė knyga. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla.
  14. Šarlauskienė, L. (2015). Informacijos šaltinių naudojimas studijų ir mokslo darbuose: mokymo priemonė [interaktyvus]. [žiūrėta 2015 m. gruodžio 2 d.]. Prieiga per internetą: http://www.kaunokolegija.lt/wp-content/uploads/2012/09/Informacijos-naudojimas.pdf.
  15. Tijūnėlienė, O., & Virbalienė, A. (2006). Mokslinis tikrovės pažinimas: Apklausos metodas: metodinė knyga. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla.
  16. Vobolevičius, V. Statistinė duomenų analizė [interaktyvus]. [žiūrėta 2015 m. lapkričio 3 d.]. Kaunas: Kauno technologijos universiteto Politikos ir viešojo administravimo institutas. Prieiga per internetą: http://www.lidata.eu/index.php?file=files/mokymai/sda/sda.html &course_file=sda_turinys.html.
  17. Žydžiūnaitė, V. (2007). Tyrimo dizainas: struktūra ir strategijos: mokomoji knyga. Kaunas: Technologija.