Nordplus programos projektas Empowering puppetry (NPHE-2019/10244) spalio 23 – lapkričio 4 dienomis įgyvendino pirmąją intensyvių studijų programą nuotoliniu būdu. Intensyvi programa ir jos įgyvendinimas buvo kupinas iššūkių – dėl pandemijos projektas buvo nukeltas beveik pusei metų, planuotas susitikimas Kaune įvyko tik virtualioje aplinkoje, to pasekoje programos tema beveik visiems partneriams buvo nauja ir metodas neišbandytas. 

Projektas yra sukurtas ir koordinuojamas Kauno kolegijos Medicinos fakulteto Reabilitacijos katedros ir vykdomas kartu su partneriais – Tartu Health Care college (Estija), HAME University of Applied Sciences(Suomija) ir P. Stradins Medical College of the University of Latvia (Latvija). 

Projekto partneriai mano, kad lėlininkystės kaip terapinio metodo taikymas yra nepaprastai perspektyvu, įdomu bei nereikalauja didelių resursų, o suteikia galimybę pasiekti labai gerų rezultatų. Šis metodas gali būti taikomas su pačiais įvairiausiais klientais ir juo gali naudotis ergoterapeutai, socialiniai darbuotojai ar kiti profesionalai dirbantys su žmonėmis. 

Projekto veiklos ir struktūra buvo pakeistos dėl intensyvios programos perkėlimo į virtualią erdvę, tačiau pagrindinės dalys vyko kaip ir buvo suplanuota. Nacionalinėse grupėse studentai atliko namų darbus – parengė pristatymus apie lėlininkystės terapinį pritaikymą savo šalyse bei ėmė interviu iš eksperto. Kauno kolegijos studentams labai pasisekė pakalbinti nuostabią pašnekovę  – Salomėją Burneikaitę, socialinio užimtumo specialistę Klaipėdos miesto socialinės paramos centre bei „Pasakų akademijos“ įkūrėją. Dėkui už padrąsinimą, paskatinimą, pasidalinimą patirtimi ir įkvėpimą, Salomėja!

Intensyvios programos metu studentai ir dėstytojai dalyvavo nuotoliniuose praktiniuose seminaruose, kuriuos vedė profesionalai iš skirtingų šalių.

Lėlininkas iš Suomijos Hannu Raisa pasidalino patirtimi gaminant lėles ir įkvepiant joms gyvybę, o socialinė darbuotoja bei psichoterapeutė iš Švedijos Asa Viklund supažindino su skirtingais lėlių terapinio panaudojimo metodais. Praktiniai darbai kartu su teorinėmis paskaitomis įgalino studentus sukurti baigiamuosius projektus – istorijas pasakojamas lėlių. 

Nauja patirtis, įdomu, suburianti ir linksma veikla  – tai keli apibūdinimai, kuriuos išsakė studentai pasibaigus intensyvių studijų programai.